14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    JeePee

Apple Pro Speakers piepen……..

Hebben meer mensen dat? Als ik Programmatuurupdate laat checken, dan hoor ik een hoge piep bij het bewegen van de ‘zoekbalk’… Die piep hoor ik ook regelmatig tijdens het surfen met Safari, volgens mij als de ‘laadbalk’ van Safari volloopt….

Ik weet even niet zo snel of ik het alleen in Safari heb… Ook met iPhoto, tijdens een diavoorstelling met het switchen van foto’s…

Meer mensen?

Bijdrager
    Jesper

Misschien is het je harde schijf die binnenkort de geest geeft?

:sealed:

Bijdrager
    JeePee

Hij is een maand oud?? AAHHH:x

Bovendien hoor ik het niet als ik de Apple Pro luidsprekertjes loskoppel, het gaat dus echt via de luidsprekertjes…

Zou ik AppleCare moeten bellen? Woensdag komt er een monteur langs, ik kan het ook aan hem vragen…:?

Bijdrager
    JeePee

Nou, de monteur is geweest en ik heb een nieuwe SuperDrive. We hebben meteen gekeken wat het probleem is met het piepen uit de Speakers…

Ik dacht dat het geluid via de speakers kwam, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik had ze al vaker afgekoppeld, maar nu bleek dat het niet uitmaakte. Volgens de monteur is het inderdaad de harde schijf, maar die doet het prima, daar is niets mis mee, alleen spint hij soms op een bepaalde snelheid waardoor hij die irritante toon veroorzaakt…

Volgens hem zou een nieuwe mogelijk een iets ander geluid geven, maar dat is niet zeker, iedere harddisk is uiteindelijk uniek en maakt geluid. Hij gaf toe dat het een irritant geluid was, maar waarschijnlijk niet erg genoeg voor vervanging. Mocht het verergeren, dan moet ik zeker bellen.

Op zich ben ik al lang blij dat er niets ernstig aan de hand lijkt te zijn, aangezien mijn Macje anders weer uit elkaar zou moeten….:?

Zo, nou hij doet het in ieder geval weer, m’n SuperDrive……:mrgreen:

Bijdrager
    pepe

Super…

Bijdrager
    Shadia

JeePee, ik heb zelf ook een iMac met dat (probleem), maar volgens mij is dat eerder een geluid, te kennis geving, dat hij bezig is. Met op internet zoeken. Althans dat hoop ik wel.

Bijdrager
    JeePee

Hoi Shadia, volgens de monteur is het inderdaad normaal, hoewel de ene harddisk een iets ander geluid maakt dan de ander… De harddisk draait soms op een bepaald aantal toeren, waarbij wat geluid vrij kan komen, zoals bijvoorbeeld de ‘piep’ bij mij en bij jou…
    Het is overigens niet ter kennisgeving, maar puur een geluid dat ontstaat door het draaien/spinnen op een bepaalde snelheid. Maar het is niet verontrustend. Zolang het niet erger wordt natuurlijk…:wink:

Bijdrager
    Shadia

Vreemd ik hoor dat alleen als ik het systeem iets laat zoeken op internet. Tijdens normaal gebruik doet hij dat niet.

Bijdrager
    JeePee

Bij mij ook niet eigenlijk, alleen binnen programmatuurupdate. Als je de Beta van Norton Antivirus 9 hebt geprobeerd (denk het niet), dan moet je eens op ‘about’ klikken, dan kun je eindeloos genieten van dat afschuwelijke geluid…

Ik kwam er trouwens 10 minuten geleden achter dat jij ook op deze site ‘rondloopt’ EN dat je een ‘beroemdheid’ bent… :| :oops: :wink: 8)

Bijdrager
    Shadia

Ik ben niet beroemd hier (is nederlands site)

Bijdrager
    JeePee

Dus in Belgiƫ wel? En berucht?:wink:

Nu al wel hier…….:wink: 8)

Bijdrager
    Shadia

Ga maar eens kijken op m’n site JP

Bijdrager
    Murfel

toch nog een paar van Belgiƫ :):):):)
    der moeten er een paar de boel recht houden he;)

Bijdrager
    Shadia

Amai, ge bent nergens veilig :wink:

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.