7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    allard

Apple Pro Res export probleem

Ik ben aan het monteren (in FCP laatste versie) Met een zeer hoge datarate 60mb per seconde, compressor is TIFF.
    Dit gaat prima, maar wanneer ik de sequence wil exporteren naar een Apple ProRes HQ Codec krijg ik links een groene streep? Iemand enig idee hoe dit kan?

En wat is een alternatief voor deze codec wanneer ik de film op een zo hoog mogelijke kwaliteit wil afspelen met een max data rate van 15mb/sec?

Beetje achtergrond info; De bron is 8mm deze is naar losse images gescanned (TIFF) en vervolgens naar een quicktime
    film omgerekend met shake. Ziet er echt heel top uit. Wil het materiaal vrijdag presenteren vanaf mijn laptop. Door hoeveelheid korrel die 8mm film van zichzelf heeft wordt wanneer ik er een dvd of H.264 film van maak het vrij snel blokkerig.

Bijdrager
    Wild pigeon

Het antwoord op je vraag weet ik helaas niet, wel een andere vraag. Waarom met Shake er een QT van maken?

Bijdrager
    Tjerker

en als je de export doet via compressor (vanuit FCP)?

Bijdrager
    allard
    ”Wild

Het antwoord op je vraag weet ik helaas niet, wel een andere vraag. Waarom met Shake er een QT van maken?

Omdat ik met shake de mooiste conversie krijg van 18 fps (8mm) naar 24 fps

En ik heb het vanuit compressor gedaan maar die geeft ook de groene streep.

Ga even met de fields expiremteren, ahoewel alles eigenlijk progressive is.

Bijdrager
    Wild pigeon

Ah, dat is inderdaad logisch dan.

Kan je misschien een screenshot geven van hoe die groene balk eruit ziet?

Bijdrager
    Tjerker

Wat is de bitdiepte van het TIF materiaal? Wellicht via een quicktime ref terug naar Shake en daar de compressie doen naar een minder zware quicktime en die omrenderen naar pro-res? Of wellicht direct naar ProRes?

Bijdrager
    allard

Tiff materiaal is 16bit. Terug weg naar shake heb ik helaas geen tijd meer voor.
    Heb de proress gebruikt om een offline mee te maken en toen al het materiaal
    gerelinkt aan het tiff mat. (wat een ref file is wat weer verwijst naar een image seq.)
    Het staat nu keurig in de tijdlink maar de exports blijven misslukken.
    denk dat dat het allemaal iets teveel van het systeem vraagt.
    heb nu al het materiaal maar 2 procent opgeblazen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.