11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    maccnl

Apple Pro Keyboard met Mac OS 9

Via via kreeg ik de volgende vraag voorgelegd. Ik heb al mijn online bronnen al aangesproken (zoeken in dit forum, apple support discussies, google, en nog zo wat) en ik heb begrepen dat er geen oplossing is.

Ik heb een nieuw apple pro usb toetsenbord, dezelfde die bij een G5 OS-X geleverd wordt. Maar aangesloten op mijn G4 onder system 9.2 werken de apple-toetsen voor volume en cd-eject niet (en naar het lijkt zijn ook aan de functietoetsen geen functies toegekend). Tot op heden heeft niemand me nog een oplossing weten aan te reiken. Op de apple support site lijkt het probleem niet bekend. Wel oude toetsenborden op nieuwe computers, maar niet andersom.

Misschien dat één van jullie toch bekend is met een tooltje of een andere oplossing!?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Dat klopt. Dat werd toen niet ondersteund. Ik heb het net even gechecked met Marloez d’r iMac met 9.2.1 en een pro keyboard en het zelfde geconcludeerd.

Maar denk vast wel dat er een persoon is die daar iets voor heeft geschreven.

Bijdrager
    maccnl

Dat zou ik nou ook verwachten… wie o wie?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Misschien hier iets te vinden (snel even gescanned voor je)

click mij

Bijdrager
    maccnl

Daar staan wat tooltjes om andere toetsen je CD te laten uitwerpen, maar niet eentje om de eject- en volumetoetsen te gaan gebruiken…

Bijdrager
    Nikita

Het ‘oude’ Pro toetesenbord (de zwarte en de witte variant die bij de iMac G4 zat) werken wel met OS 9.0.4 en hoger dacht ik. De nieuwe witte (met de USB poortjes op de achterkant) alleen vanaf OSX 10.2….

Bijdrager
    Peett-
    ”Nikita”

Het ‘oude’ Pro toetesenbord (de zwarte en de witte variant die bij de iMac G4 zat) werken wel met OS 9.0.4 en hoger dacht ik. De nieuwe witte (met de USB poortjes op de achterkant) alleen vanaf OSX 10.2….

Op die ‘oude’ zitten geen functietoetsen…

Bijdrager
    1984

open regelpaneel, ga naar toestenbord, open functietoetsen, activeer speciale functietoesen (gebruik F toetsen)

Bijdrager
    Deskman

Toch lijkt het me sterk dat het niet werkt… Toen ik mijn eerste G4 kocht zat er 9.0.4 op en zat er toch echt een pro-keyboard bij met de geluidstoetsen. Ik kan me werkelijk niet meer herinneren of dat allemaal werkte, maar het lijkt me stug dat het niet zo was.

Bijdrager
    maccnl

Maar het Pro toetsenbord is dus blijkbaar aangepast. Op zich werkt het toetsenbord ook wel, maar niet de optischedriveuitwerpknop (!?) en de volumeknoppen…

Bijdrager
    1984

Volume kan o.a bij QT met de pijltjes(up/down)
    Een cd uitwerpen kan door apple’tje+ E in te drukken.
    De cd/dvd je moet bij elke mac nog steeds zelf erin en eruit halen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.