8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Juss

[Opgelost] apple popmail mailbox vol

Heb recent van telfort een mail gehad (zowat een van de laatste) dat mn mailbox vol was.

Heb toen na een dag of wat mn telfort webmail alles verwijderd ook de submappen ed (nu 780 kb)

Vervolgens mn popmail en ook daar alles doorgelopen

Toch krijg ik geen mail van telfort.

Vervolgens telfort gebeld en ook daar zeggen ze bovenstaand en dat lost het niet op.

Ik zag toen dat via finder/ ga/ ga naar map .. / ~/Library/Caches en dat had bijna 2 gb data

Vervolgens idem bij de mail map en die had bijna 1 gb data en dat was ook de limiet van telfort.

Moet ik die laatste map de date deleten ? om weer mails te ontvagen

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je POP gebruikt, download je nieuwe berichten naar je computer en blijven ze (over het algemeen) niet op de server staan — dit in tegenstelling tot bij IMAP, dat de berichten op de server laat tot je ze bijvoorbeeld verplaatst naar een mailbox op je computer.

Staat in Mail wel aangegeven dat de berichten van de server verwijderd moeten worden? Dat kun je zien in Mail door naar de voorkeuren te gaan, dan naar Accounts en in het lijstje links in het venster de betreffende account te selecteren. Op het tabblad Accountinformatie staat een vakje „Verwijder bericht van server na ophalen” dat je aan moet zetten om ze ook echt daar te laten wissen na het downloaden.

Bijdrager
    nnsa

Beter is om je POP3 email te beheren / verwijderen via Webmail bij Telfort en dan niet vergeten de verwijderde items definitief uit de prullenmand te verwijderen.

Verder het advies om IMAP-protocol te gebruiken. POP3 is sterk verouderd.

Bijdrager
    Juss

Jacco,

Ja heb ik allemaal gedaan daarom snap ik het ook niet

Ik zal morgen nog eens met de helpdesk gaan bellen en eea weer uitleggen

nnsa

Ik ga die proberen

Bedankt alle 2 voor de input het is gewaardeerd

Bijdrager
    EagerB0bNerd

beetje raar dat als je je webmail weggooit dat het nog op de server staat.

Hoe dan ook, als je mail uit je mailprogramma weggooit blijft het oo de server staan, behalve als je in je mailvoorkeuren aanvinkt:

“Verwijder bericht na ophalen van server”

Bijdrager
    Juss

EagerB0bNerd

Dank voor de screenshot, maar zo had ik het ook ingesteld en nog steeds komt er niets binnen.

Heb vandaag weer contact gehad met telfort en ze hadden me een uitleg gestuurd via een van mn popmailboxen en helaas ook deze is niet aangekomen dus morgen maar weer bellen ….

Bijdrager
    nnsa

Webmail al geprobeerd ?

Bijdrager
    Juss

Ben er inmiddels uit

1 Klik op je mailbox en verwijder alle mails die je niet wilt bewaren

2 cmd + klik op je mailbox

3 wis verwijderde ondelen

4 wis ongewenste reclame

doe dit op alle mailboxen

ik had met bovenstaande stappen per direct weer de mails van de server binnen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.