11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dendoor

Apple plat toetsenbord

Onlangs heb ik me een plat toetsenbord aangeschaft, die nu standaard worden geleverd bij een Imac. Zelf heb ik de laatste generatie witte Imac 20″ intel core 2 duo.

Mijn neef bezit de alu versie 24″. Wat me opviel was dat hij zowel memory sticks als externe draagbare harde schijven in de USB aansluitingen van het toetsenbord kon gebruiken. Bij m’n 20″ krijg ik hiervan steeds de melding dat er te weinig stroom voorzien is om bvb een memorystick te kunnen gebruiken in de USB aansluiting van het toetsenbord.

Waarschuwing – onvoldoende stroom voor USB

Vraagje, is dit normaal dat verschil of is er een mankement aan m’n Imac. Als dit enkel kan dienen voor de wired muis in te pluggen vind ik dit wel raar . . . .

Alvast bedankt.

Mvg,

Den Door.][/b]

Bijdrager
    bartje

Externe harde schijven en cardreaders en telefoon lukken bij mijn alu tb. ook. Een usbstick heeft mijne ook te weinig stroom voor. Ik denk ook wel dat de nieuwe modellen standaard beter werken met deze dingen.

Bijdrager
    saewer

Het is normaal dat je die foutmelding krijgt. Immers je toetsenbord maakt al gebruik van de USB poort en als je dan nog iets dat veel stroom gebruikt aan diezelfde USB poort aansluit dan krijg je die foutmelding.

Bijdrager
    Nick Nack

Je hebt verschil in memory sticks. Sommige hebben veel voeding nodig, andere maar weinig. Zo doet mijn Sandisk het niet op mijn toetsenbord, maar de Freecom wel.

En externe harde schijven met een eigen voeding doen het wel, met voeding via usb niet.

Bijdrager
    Melle

Die toetsenborden werken pas optimaal vanaf de alu iMac’s

daar hebben de USB-poorten achteraan meer power gekregen (ofzoiets)

voor de oudere iMacs is het altijd beetje sukkelen
    soms wel, meestal niet…

beu he

:-)

Bijdrager
    junjur

het verschil zit hem in de usb-poort van de mac die je gebruikt. De nieuwere iMac heeft een andere usb-poort (vraag me niet hoe dat werkt) waardoor hij meer spanning doorvoert naar het toetsenbord dan gewoonlijk. Ik heb een plat toetsenbord aan een MBP hangen en aan dat toetsenbord kan ik ook niet usb-sticks of andere energieslurpende apparaten aansluiten. Als je dit toetsenbord op een alu iMac aansluit kun je wel de rest allemaal gebruiken, ook bijvoorbeeld een iPhone.

Bijdrager
    dendoor

OK, alvast bedankt voor de antwoorden. Nu weet ik dat er niks aan m’n Mac mankeert.

mvg,

Den Door.

Bijdrager
    majorB

Ik heb hier een mac mini met het “oude” witte toetsenbord.
    Twee usb-sticks, één van dane-elec en een onbekende, doen het gelijkertijd.
    Op mijn oude zwarte toetsenbord was zelfs één stick onmogelijk.

Bijdrager
    Ian83

Heb je de alu keyboard firmware update gedaan?

Bijdrager
    stel maar

ik kan geen 2 iPod’s op mijn alu. TB aansluiten maar wel een iPod en een muis.

Bijdrager
    dendoor
    ”Ian83″

Heb je de alu keyboard firmware update gedaan?

Ja die heb ik gedaan hoor maar geen verbetering

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.