8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    dadmi

Apple Pay vanaf 16 jaar?

Ik heb geen idee of de vraag al gesteld is maar ik zit bij ING, dus kan gebruik maken van Apple Pay. Tenminste dat dacht ik, niet dus. Ik ben 15 jaar en moet minimaal 16 zijn. Balen dacht ik, heb er lang op gewacht. Nou is mijn vraag of iemand hier weet of er ook echt geen andere manier is om dit voor mij te activeren. Kon het zelf niet vinden op Google. Misschien weten jullie ergens van!? Alvast bedankt!

Groet,

Bijdrager
    Shmoo

Hoe wordt gecontroleerd of je 15 jaar bent heb je misschien een jongerenrekening of zoiets?

Als dat zo is dan is het een kwestie van je pakket upgraden naar een Oranje-pakket ofzoiets. Let wel op dat dit iets meer dan een euro per maand kost. Nu betaal je niets qua kosten, als je een jongerenrekening hebt.

Bijdrager
    dadmi

<p class=”cite”>Shmoo op 13 juni 2019 om 17:17</p>
    Hoe wordt gecontroleerd of je 15 jaar bent heb je misschien een jongerenrekening of zoiets?

Als dat zo is dan is het een kwestie van je pakket upgraden naar een Oranje-pakket ofzoiets. Let wel op dat dit iets meer dan een euro per maand kost. Nu betaal je niets qua kosten, als je een jongerenrekening hebt.

Naar mijn weten heb ik inderdaad een jongerenrekening. Verder lijkt mij de enige andere methode mijn geboortedatum die is ingesteld bij ING.

Bijdrager
    Shmoo

Ik denk niet dat het technisch gezien een leeftijdskwestie is maar vooral een kostenplaatje. Apple Pay betalingen kosten geld en jouw bankrekening is gratis als een service naar kinderen, dus kleden ze deze een beetje uit om alles zo goedkoop mogelijk te houden voor de bank.

Bijdrager
    Usain

Een gratis studentenrekening heeft wel Apple Pay, dus toch een leeftijdskwestie. Vanuit Apple overigens, die stellen gewoon die eis.

Bijdrager
    dadmi

<p class=”cite”>Shmoo op 13 juni 2019 om 18:33</p>
    Ik denk niet dat het technisch gezien een leeftijdskwestie is maar vooral een kostenplaatje. Apple Pay betalingen kosten geld en jouw bankrekening is gratis als een service naar kinderen, dus kleden ze deze een beetje uit om alles zo goedkoop mogelijk te houden voor de bank.

Dat klinkt best logisch, en best begrijpelijk eigenlijk. Er zitten gewoon kosten aan, die moeten betaalt worden.

Bijdrager
    Shmoo

(2) Apple Pay is niet beschikbaar voor kinderen jonger dan 13 jaar. Leeftijd verschilt per land of regio.

Bron

Denk dat het dus vanuit ING komt. Wat wel raar is, kinderen kunnen wel contactloos betalen met hun bankpas en de jongerenrekening. Dat doet mij vermoeden dat het om transactiekosten gaat.

Bijdrager
    GoeieDag

dadmi op 13 juni 2019 om 17:06
    …ik heb er lang op gewacht.

Jij maar 15 jaar; ik heb er wel 5 decennia op moeten wachten!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.