12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBlade

Apple pay spontaan actief

Als ik door het toegangspoortje op het station loop en mijn ov kaart bij de scanner houd wordt spontaan ook mijn applepay actief. Het pasje verschijnt in het scherm met de melding dat ik mijn touch-id moet gebruiken om te betalen. OV pasje zit in een het etui van de telefoon. Iemand bekend met dit probleem?

Bijdrager
    fnk

Apple Pay zou je kunnen gebruiken in het ov maar er kan natuurlijk ook iets anders in je Wallet staan.

Misschien heb je hier iets aan

https://support.apple.com/nl-nl/HT209495

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door fnk.
    Bijdrager
    GoeieDag

Wat is het probleem? Hij reageert op de betaalterminal, maar er kan toch niet betaald worden met AP.

Bijdrager
    Q-collective

Deze bug heb ik ook ja, best irritant eigenlijk. Apple Pay triggered omdat de NFC chip wordt geactiveerd door het poortje.

Bijdrager
    Shmoo

Dikke tip van Shmoo voor de dames💡

Stop een NFC chip in je handtas en ga door de stad lopen met je vriend. 🎁

Bijdrager
    McPim

Q-collective op 7 januari 2020 om 01:51
    Deze bug heb ik ook ja

Het is een feature, geen bug. Dat is toch superhandig als je bij een betaalterminal staat en iets af wil rekenen? Bij zo’n poortje laat je je telefoon in je broekzak zitten, ik zie niet wat er zo irritant is.

Bijdrager
    Brombeer

Het irritante is vooral dat die onhandige toegangspoortjes de doorgang blokkeren, maar dat is de vraag niet.

Bijdrager
    RW076

Wen er maar aan, die dingen zijn de toekomst en gaan ons nog veel meer lastig vallen.

Bijdrager
    Ome Kor

Ik heb mijn OV-kaart ook in de etui van mijn iPhone. Tot nu toe geen last van gehad, maar ik ben nog maar een paar keer met de trein gegaan sinds ik Apple Pay heb. Wel vrijwel dagelijks met de tram en bus, geen problemen daar met in- en uitchecken.

Bijdrager
    Shmoo

Zou het niet ook met Siri suggesties te maken kunnen hebben? Ik zet deze functionaliteit altijd uit omdat ik er een hekel aan heb wanneer je iPhone gaat proberen te raden welke app je gaat gebruiken en hem dus al voor je neus klaarzet. Blije onzin. Misschien dat op deze basis ook Apple Pay al wordt geactiveerd.

Bijdrager
    Ome Kor

Dat is een goede suggestie van Shmoo. Ik heb die Toegangsschermsuggesties (en ook Sta Siri toe bij vergrendeling) ook uit staan, die andere twee staan wel aan bij mij.

Bijdrager
    RobinJans

<p class=”cite”>McPim op 7 januari 2020 om 08:20</p>

Q-collective op 7 januari 2020 om 01:51
    Deze bug heb ik ook ja

Het is een feature, geen bug. Dat is toch superhandig als je bij een betaalterminal staat en iets af wil rekenen? Bij zo’n poortje laat je je telefoon in je broekzak zitten, ik zie niet wat er zo irritant is.

Superhandig, totdat je via NS-international of de normale NS site een ‘digitaal’ kaartje hebt gekocht voor een reis en de poortjes op het station maar niet opengaan omdat Apple Pay telkens wordt getriggerd als je de digitale kaart van je telefoon wil scannen:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door RobinJans.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.