28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:

Bijdrager
    SuperGroverT

Apple Pay ING is actief

Ik kon via Wallet een ING kaart toevoegen!

Bijdrager
    Reinier J

Ja, hier ook. Nu maar eens testen in een winkel.

Bijdrager
    Zaphod_B

Kan het niet activeren, het is te druk zegt de ING app….

Bijdrager
    Zaphod_B

<p class=”cite”>Zaphod_B op 11 juni 2019 om 08:05</p>
    Kan het niet activeren, het is te druk zegt de ING app….

Ondertussen wel gelukt. Straks maar eens proberen bij de supermarkt!:)

Bijdrager
    Applefiel

Als ik Apple Pay op mijn iPhone wil instellen krijg ik de melding “Configuratie van Apple Pay is mislukt. Fout bij het continueren van Apple Pay”. Ik heb ook geen plus in Wallet.app en geen “Wallet en Apple Pay” sectie in Instellingen… Gaat om een iPhone X met iOS 12.3.1. Mijn Apple Watch heeft de Apple Pay kaarten van ING wel gewoon. Voorheen had ik Apple Pay met Bunq via de regio detour, maar nu met ING heb ik de Bunq-kaart verwijderd uit Wallet maar kan niks nieuws toevoegen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Al geprobeerd:

• Regio aanpassen (in andere regio staat alles goed, eenmaal terug naar NL en dan is het weer weg)
    • Taal aanpassen
    • Herstarten
    • Geforceerd herstarten
    • iOS 12.3.1 opnieuw installeren via iTunes

Bijdrager
    Zaphod_B

Ik denk een beetje geduld. Ik kreeg eerst ook allerlei foutmeldingen. Zal wel druk zijn!

Bijdrager
    Applefiel

Als ik de regio op Duitsland zet kan ik de ING-kaart wel gewoon toevoegen aan Wallet, en daarna werkt het wel in regio Nederland, maar transacties zijn niet zichtbaar. Dus iets gaat er niet goed… 😅 Enig idee of ik ergens een refresh/reset kan forceren (zonder iPhone te wissen)?

Bijdrager
    Marcel

Neem jullie wel contanten mee anders sta je net als ik in de rij bij AH

Bijdrager
    Zaphod_B

<p class=”cite”>Applefiel op 11 juni 2019 om 10:04</p>
    Als ik de regio op Duitsland zet kan ik de ING-kaart wel gewoon toevoegen aan Wallet, en daarna werkt het wel in regio Nederland, maar transacties zijn niet zichtbaar. Dus iets gaat er niet goed… 😅 Enig idee of ik ergens een refresh/reset kan forceren (zonder iPhone te wissen)?

Ik zou dat dus niet doen, dat soort kunstgrepen. Het moet gewoon werken met regio Nederland en alles gewoon op Nederlands. Even geduld lijkt me het beste devies!

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Marcel op 11 juni 2019 om 11:14</p>

het lijkt mij verstandig om niet alleen contanten bij je te hebben, maar óók je bankpasje.

immers, bij contactloos betalen met een bankpas moet je toch regelmatig nog je pasje in het pin-apparaat doen.

Bijdrager
    evilonline

<p class=”cite”>Applefiel op 11 juni 2019 om 09:56</p>
    Als ik Apple Pay op mijn iPhone wil instellen krijg ik de melding “Configuratie van Apple Pay is mislukt. Fout bij het continueren van Apple Pay”. Ik heb ook geen plus in Wallet.app en geen “Wallet en Apple Pay” sectie in Instellingen… Gaat om een iPhone X met iOS 12.3.1. Mijn Apple Watch heeft de Apple Pay kaarten van ING wel gewoon. Voorheen had ik Apple Pay met Bunq via de regio detour, maar nu met ING heb ik de Bunq-kaart verwijderd uit Wallet maar kan niks nieuws toevoegen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Al geprobeerd:

• Regio aanpassen (in andere regio staat alles goed, eenmaal terug naar NL en dan is het weer weg)
    • Taal aanpassen
    • Herstarten
    • Geforceerd herstarten
    • iOS 12.3.1 opnieuw installeren via iTunes

Via de ING app met je Apple Pay toevoegen, in de wallet kun je de volgorde aangeven.

Bijdrager
    Applefiel

<p class=”cite”>Via de ING app met je Apple Pay toevoegen, in de wallet kun je de volgorde aangeven.</p>

Klopt, maar via de ING app krijg ik dus de melding “Configuratie van Apple Pay is mislukt.” en er is voor mij geen andere manier om een kaart toe te voegen. Geen “+” in Wallet en geen Apple Pay in Instellingen.

Bijdrager
    Zaphod_B

<p class=”cite”>Applefiel op 11 juni 2019 om 11:26</p>

<p class=”cite”>Via de ING app met je Apple Pay toevoegen, in de wallet kun je de volgorde aangeven.</p>

Klopt, maar via de ING app krijg ik dus de melding “Configuratie van Apple Pay is mislukt.” en er is voor mij geen andere manier om een kaart toe te voegen. Geen “+” in Wallet en geen Apple Pay in Instellingen.

Nogmaals… geduld! Dit gebeurde bij mij ook. Het is gewoon ongelofelijk druk en dus krijg je dit soort fouten.

Ik zou even wachten tot later vandaag of anders morgen, dan lukt het ongetwijfeld prima.

Bijdrager
    Shmoo

Instellen op Mac zonder Touch ID

…….. Op een Mac zonder ingebouwde Touch ID kunt u uw aankoop afronden met behulp van Apple Pay op een daarvoor geschikte iPhone of Apple Watch: ga op de iPhone naar ‘Instellingen’ > ‘Wallet en Apple Pay’ en schakel ‘Sta betalingen op de Mac toe’ in.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204506#macbookpro

Dit path bestaat niet op mijn iPhone. En als ik naar Wallet > ING kaart (instellingen) dan zie ik ook geen optie om deze kaart te delen met een Mac.

Bijdrager
    Usain

Iemand anders ook het idee dat zn iphone minder snel lockt? Heb het idee oftie nu een aantal miliseconden wacht om te checken of je geen dubbelklik doet om AP te activeren..

Bijdrager
    jasper050

@shmoo, hier staat er wel hoor:

Bijdrager
    Shmoo

Eigenlijk moeten we een topic maken waarin iedereen plaatst hoeveel ze vandaag hebben afgerekend met Apple Pay.

Ik heb het idee dat vele OMT’ers vandaag hun boodschappen per stuk bij 28 verschillende winkels hebben gekocht. 😁

Bijdrager
    jorikcaljouw

<p class=”cite”>fred44nl op 11 juni 2019 om 11:17</p>

<p class=”cite”>Marcel op 11 juni 2019 om 11:14</p>

het lijkt mij verstandig om niet alleen contanten bij je te hebben, maar óók je bankpasje.

immers, bij contactloos betalen met een bankpas moet je toch regelmatig nog je pasje in het pin-apparaat doen.

Dat probleem met contactloos betalen met je bankpas (soms alsnog pincode invoeren, soms de chip in het apparaat) heb je allemaal niet met Apple Pay, dus bankpas meenemen hoeft niet om die reden. Welk kunnen er natuurlijk nog steeds pin terminals zijn, die geen contactloos betalen accepteren, dan is contant of een pinpas wel weer handig!;-)

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb zojuist mijn eerste betaling gedaan die Apple Pay op de iPhone en wat mij opviel is dat ik na de betaling de verbinding met de AirPods kwijt was. 🤨

Dus ik pauzeer de muziek via de Apple Watch wanneer ik naar de rij loop. Dan betaal ik met Apple Pay (iPhone) en als ik dan naar buiten loop tik ik dubbel op de AirPods om de muziek weer te starten maar die verbinding is dan weg. De muziek heb ik weer moeten starten via de iPhone.

Bijdrager
    Shmoo

Hebben andere mensen ook last van een Apple Watch die opeens batterij vreet na het activeren van Apple Pay op je Watch?

George op MacFreak had er ook last van en de Watch opnieuw opstarten zou een oplossing zijn.

Bijdrager
    nnsa

Nog geen verschil gemerkt.

Bijdrager
    Marcel

Wat is het addertje onder het gras ? Ik kan me niet voorstellen dat Apple dit doet omdat we zo aardig zijn. Ergens gaan ze op de een of andere met onze data aan de slag. ING doet dit ook met reclame gekoppeld aan je rekening maar dat kan je uitzetten (privacy en cookies). Iemand een idee wat het verdienmodel van dit Apple pay is

Bijdrager
    koen

Bijdrager
    Shmoo

Mooi linkje koen. 🤤

Bijdrager
    madcat

Vandaag ook voor het eerst met applepay betaald via ING, het ging echt super vlotjes met de watch.

Nu zag ik in de ING app dat er duidelijk staat waar er betaald is, nu had ik eigenlijk verwacht dat er op het afschrift iets zou staan van “apple pay transactie”. Of gaat dit over de winkelier, dat die niet ziet van welke bankrekening het af is gehaald.

Is dit bij de banken ook zo?
    Of is dit juist iets van de voorwaarden van ING om toch iets minder privacy te geven?

Bijdrager
    Shmoo

Nee dat is omdat het niets toevoegt. Als je wil weten wat je allemaal met Apple Pay afrekent kun je in de Wallet app kijken. Daar staan ook al je transacties. Een bank gaat niet elke type pin-transactie een aparte vermelding of icoontje geven.

Bijdrager
    madcat

Wat ik had verwacht van apple pay is dat het meer prive was en dat dus zowel de winkelier als de bank niks zou zien van de transactie.

Nu weet ik niet wat de winkelier ziet, maar op mijn bankafschrift zie ik iig hetzelfde als dat ik zou zien als dat ik zonder apple pay zou betalen.

Bijdrager
    Shmoo

Doe gewoon even normaal. Je hebt echt de verkeerde, een gevaarlijke obsessie te pakken met die gedachte.

Het is een handig betaalproduct geen nieuwe identiteit in Panama.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.