8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    All-Father

Apple pay gebruiken met kaarten uit verschillende landen

Hallo,

Ik heb op mijn iPhone een Rabobank betaalkaart ingesteld op Apple pay. Nu heb ik een tweede rekening in Duitsland en wil ook daarvan de betaalpas toevoegen aan Apple pay. Ik krijg bij het toevoegen alleen maar keuzes uit Nederlandse banken.

Hoe voeg ik de Duitse betaalpas toe (zonder de Rabobank pas te verliezen uit Apple pay)?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij kan dat (nog) niet zonder je locatie te veranderen en je telefoon te hacken/voor de gek te houden. Maar dan zal je zien dat je Nederlandse kaart weer komt te vervallen en niet meer geldig is. Het probleem hiermee is vooral dat je op dit moment alleen nog maar bankpassen kunt koppelen. Creditcrads naar mijn weten nog niet. Ik heb onderlaatst een VISA kaart proberen te scannen om aan Apple Pay koppelen maar dat accepteerde de dienst niet.

De koppeling voor Apple Pay -betalingen zit ook al in de App Store/Apple ID als betaaloptie. Je kunt er alleen nog geen transacties (apps) er mee afrekenen wanneer je enkel een bankpas gebruikt. Tijd dat Apple de creditcards toe gaat laten.

Bijdrager
    McPim

Ik heb een Duitse N26 Mastercard (debit) met Duitse bankrekening gewoon toegevoegd in Apple Pay. Samen met mijn NL ABNAMRO bankpas. Werkt probleemloos, maar die N26 staat gewoon in het rijtje van toe te voegen kaarten. Ik denk het qua ‘gewone’ betaalpassen niet zomaar kan, uit verschillende landen.  ⬇️

Bijdrager
    csteelooper

@Shmoo : @All-Father heeft het over een betaalpas; niet over een creditcard. Hij kan het niet voor elkaar krijgen omdat de Duitse bank niet in het rijtje met Nederlandse aanbieders voor komt. Maar in feite is het heel simpel: pas de regio van je telefoon (én Apple Watch) aan naar Duitsland en doorloop de stappen voor het toevoegen van je kaart: de verstrekker van de kaart zal nu in het rijtje staan. Selecteren, stappen opvolgen en klaar ben je. Nu kan het in sporadische gevallen wel zijn dat je een internetverbinding moet hebben die de verstrekker het idee geeft dat je uit Duitsland komt, maar dat is op te lossen middels een tijdelijke VPN-verbinding, of door het proces te doorlopen zodra je zelf in Duitsland bent.
    Na het toevoegen van je kaart kun je de regio-instellingen overigens gewoon weer zetten zoals ze stonden. Het is belangrijk dat je voor zowél je Apple Watch áls je telefoon de regio-instellingen wijzigt, omdat anders de kans groter is dat het alsnog niet lukt (vooral als je een kaart op je Apple Watch wilt zetten).

Ik kan bevestigen dat dit werkt, want mijn ouders wonen in Portugal en hebben hun regio daar standaard op staan, maar even omzetten naar Nederland was voldoende om hun ING-kaarten toe te voegen.

Bijdrager
    Galapogos

Dit klopt inderdaad. Ik heb een Franse kaart en vijf Nederlandse kaarten tegelijkertijd in Apple Pay staan. Voor die Franse kaart moest ik de regio-instellingen even aanpassen, maar daarna kon ik die weer gewoon terug-aanpassen.

Bijdrager
    All-Father

Ik heb mijn regio aangepast (op iphone, watch heb ik niet) naar Duitsland maar ik krijg nog steeds de Nederlandse banken te zijn wanneer ik een kaart wil toevoegen.

Iemand een idee?

Bijdrager
    McPim

Ik heb het net uitgeprobeerd (iOS 13.3) en zie daarna wel Duitse banken. Weet je zeker dat je ‘Instellingen’ -> ‘Algemeen’ -> ‘Taal en regio’ -> ‘Regio’ hebt aangepast? Daarna in de Wallet app op het plusje rechtsboven klikken.

Bijdrager
    All-Father

Ahaaa… dat was hem dus. Ik had mij regio in mijn Apple Id aangepast..

Bedankt! Het werkt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.