6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    GeertGB

Bijdrager
    whaha

Sommige mensen, een aantal bunq-gebruikers, hebben al Apple Pay op hun telefoon. Technisch kan het dus al wel.

Maar ik zie dat het bericht waar je naar verwijst weer naar iCulture verwijst, maar ik kan je verzekeren dat Apple Pay in Nederland gewoon met Maestro werkt, als je je dat mocht afvragen.

Moderator
    Night

Helaas een beetje “oud nieuws, het dateert al van 21 maart. Maar ter verheldering: dit heeft inderdaad kortstondig gewerkt, maar is ook net zo snel weer uit het systeem “gesloopt”. Degenen die zich toen gelijk hebben aangemeld, kunnen het echter nog wel steeds gebruiken. De vraag rest echter: bij welke winkel(keten) kan je in Nederland met ApplePay betalen?

Zie ook ons voorpagina-artikel.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zet nog steeds mijn vraagtekens bij iets als Apple Pay.

Gewoon pinnen met NFC is niet handig genoeg (want werkt bij ELKE winkel waar je draadloos kunt betalen)?

Bijdrager
    Shmoo

Het ene hoeft ook niet te falen om het andere te laten functioneren.

Volgens mij zal Apple Pay gewoon functioneren op elke terminal waar ook je bankpasje draadloos werkt. Ik heb er totaal niets mee maar als het zou betekenen dat ik mijn pasje niet meer hoef mee te nemen dan is het een uitkomst want ik wil dat ding gewoon niet graag in mijn broekzak. Dus draadloos betalen via de iPhone, Apple Watch is prima en dan boeit het mij niet of dit nu Apple Pay, ING Pay of Shmoo transacties heet.

Bijdrager
    whaha

Ik kan inderdaad betalen met mijn telefoon op elke plek waar ze draadloze transacties (NFC) ondersteunen.

Ik zie de meerwaarde ook niet helemaal, maar ik vind het wel grappig dat het zo simpel werkt. Het is vooral erg prettig als je een Watch hebt, aldus sommige, dan hoef je niet eens iets in je handen te hebben.

De mensen waarmee ik in een bunq Telegram groep zit, hebben inmiddels ook al een omweg gevonden voor de beperkingen die naderhand inderdaad zijn ingesteld. Iets met het bestellen van een pinpas via Italië geloof ik.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.