12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Furbz

Apple Patent: iPhone in Macbook

http://www.theverge.com/2017/3/23/15034344/apple-iphone-ipad-laptop-dock-patent

Hebben jullie deze al gezien?
    Voor de niet pro die genoeg zal hebben aan een lichte office omgeving (of misschien wordt die iPhone 8 wel echt een beest)
    lijkt me het een grappige oplossing. Om te zien, althans;)

Bijdrager
    pruus

Halfbakken oplossing. Want eigenlijk geef je aan dat je phone te kort schiet. Ik zie het als normaal dat je straks je phone in de broekzak kunt houden en thuis verder kunt werken aan de magnetron, tv-koelkast of een smart tv.

Bijdrager
    SvS

Ik vind het geweldig! Think out the box. Ik denk niet dat het binnen 4 jaar al op de markt komt.
    Al ben ik niet zo voor iPhone erin plaatsen (ivm dikte en touch)
    maar voor BT technology of iets in die richting.

Bijdrager
    pruus

Dit is een voorbeeld van think inside the box. Nog steeds wordt de pc/laptop als uitgangspunt genomen, en dat vind ik achterlijk, ouderwets en zo 1997.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Super-oplossing. Zo voor de hand liggend, maar nog nooit uitgevoerd. Echt geniaal. Ik zou het onmiddellijk kopen. SHUT UP AND TAKE MY MONEY!!!
    Waarom een laptop kopen als je de processor, grafische kaart, geheugen, audiokaart en ik weet-niet-wat-allemaal-meer al prima in je iphone hebt?! Het scherm van je iphone is ook al je perfecte trackpad. Er kan eventueel wat extra SSD bij in de behuizing, die verder eigenlijk alleen maar een scherm is, met wat extra aansluitingen. En het kan dus ook heel goedkoop: zo rond de 100 euro.

Het allermooiste zou zijn als de iPhone dan ook OS X kan draaien. Zal wel niet gaan gebeuren. Dan is het evengoed nog steeds een superleuk ding.

Dit is de volgende stap die iedereen gaat gebruiken. De stap daarna wordt een draadloze bril. Een losse monitor is dan ook al niet meer nodig.

Bijdrager
    Shmoo

Kansloos.

Computer kost op deze manier te veel geld om deze afhankelijk van een iPhone te laten zijn. Kortom, als je geen iPhone hebt ( X type ook nog ) kun je niets met je computer. Dat zijn veel te veel risico’s waardoor er maar heel weinig van verkocht gaan worden. Plus het duurt bij Apple al gemiddeld dik 3 jaar voordat ze eens met Touch ID in een toetsenbord of trackpad komen – die gedachte hadden wij natuurlijk al jaren geleden toen het voor het eerst in de iPhone kwam. Inloggen met je apple Watch is een leuke extra en kost weinig hardwarematige aanpassingen dus als je het niet gebruikt zit het ook niet in de weg.

Wat ik wel uit dit concept geboren zie worden en of Apple dat nu gaat maken of iemand anders is een iPad case/stand die op deze manier werkt. Dus dat je een aluminum frame krijgt met toetsenbord en scharnier. En dan een iPhone + iPad slot.
    Dat is veel goedkoper en veel meer een accessoire voor deze producten dan een standalone product.

Bijdrager
    polansky

Wat een slimme manier van Apple om te besparen op het touchgedeelte van je MBP en tegelijkertijd de verplichting om een iPhone aan te schaffen om van en halfbakken laptop een werkende laptop te maken.

Kansloze oplossing, die overigens precies past bij de strategie van Apple – Vendor Lock In.

Bijdrager
    feek

Het meer om het idee vast te leggen. En ze hebben dit idee vaker gehad (ook nooit iets geworden):

Bijdrager
    feek
    Shmoo op 27 maart 2017

Wat ik wel uit dit concept geboren zie worden en of Apple dat nu gaat maken of iemand anders is een iPad case/stand die op deze manier werkt. Dus dat je een aluminum frame krijgt met toetsenbord en scharnier. En dan een iPhone + iPad slot.
    Dat is veel goedkoper en veel meer een accessoire voor deze producten dan een standalone product.

@shmoo, zoiets dus:

Bijdrager
    polansky

Beste een lelijke oplossing.

Ik gooi het hier nog maar eens neer – Dat heeft MS met haar Surface Pro lijn beter opgelost.

Een losse tablet die je kunt gebruiken als computer en een Performance Base die, wanneer je de tablet terug op zijn toetsenbord plaatst ineens een flink krachtige laptop wordt.

Ik weet niet waar Sir Ive zich tegenwoordig nog mee bezig houdt, maar design en Apple het lijkt wel verloren te zijn gegaan met het overlijden van Steve Jobs.

Moderator
    Mac Daddy

Het kan ook zijn dat Apple op deze ideen patent legt voor het geval iemand anders dit idee willen uitvoeren. Zullen ze toch eerst de rechten moeten kopen.
    Daarnaast heeft Apple bergen patenten waar ze uiteindelijk niks mee doen of het komt in een andere vorm jaaaren later in een product.

Maar om eerlijk te zijn, ziet dit er nu nog belachelijk uit. Zou het niet een te vroege 1 april grap van The Verge zijn?

Bijdrager
    KarelWillem
    aartjan op 27 maart 2017

Super-oplossing. Zo voor de hand liggend, maar nog nooit uitgevoerd. Echt geniaal….

Ja, je snapt ook echt niet hoe ze op dat idee zijn gekomen. .:)

http://www.gsmhelpdesk.nl/nieuws/6590/asus-lanceert-unieke-smartphone-tablet-combinatie

(Een avondje Googlen wil wel eens helpen als je zelf niets meer kan verzinnen).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.