27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    kobekes

Apple op weg naar multi-touch Keyboard?

Volgens mij is de zet van Apple om het numerieke gedeelte van het keyboard af te bouwen (nu standaard zonder bij iMac), een overgangsmaatregel voor de introductie van een touch-pad op het klavier.’ Leer de mensen eerst zonder werken en introduceer later een versie met links of rechts een touch-pad.’

Kijk wat Asus deze week voorstelde op CeBIT: geen nummeriek klavier meer, maar een touch-screen. Ik vermoed dat het bij Apple eerder een glazen trackpad wordt zoals de macbooks i.p.v. een scherm als bij de ASUS, maar het principe klopt wel denk ik.

Asus op Cebit via electronista

Bijdrager
    KarelWillem

Ik denk dat het meer is; “Kijk, als we dit deel weglaten, sparen we een lekker stuk aluminium, en een hele hoop knoppen en een flink stuk printplaat. Als we dan onze instap iMac ook nog eens 100 euro duurder maken, dan is de winstmarge toch best aardig.”

Bijdrager
    boriskiss

@ KarelWillem

Je hebt gelijk :lol: :D

Bijdrager
    Jpunt

Ik hoop zelf op een fullscale touchscreen-toetsenbord. Niet als vervanger van de huidige, maar om ervoor te leggen. Je handen rusten hier dan op als je je normale toetsenbord gebruikt en je kan hem dan perfect voor photoshop-achtige sneltoetsen en andere interfacetoepassingen gebruiken.

Bijdrager
    Snurpy

Ja een tablet er in zou ook best vet zijn met Photoshop:) Maar overigens denk ik dat het een geweldige toevoeging is een touchscreen er op, bijv. voor de knoppen van iTunes of een rekenmachine.

Bijdrager
    J-P-H

Denk vooral economische redenen.
    Notebook en all-in-one lijken steeds meer op elkaar.
    Dat scheelt flink in ontwikkel- en productiekosten.

Daarnaast is het denk ik ook een visie op de functionaliteit van een computer.
    De toegevoegde waarde van een aantal traditionele computer-elementen wordt steeds lager.
    Einde van de muis als standaard hardware in zicht bijvoorbeeld?
    En uitbreiden functionaliteit van trackpad?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik vind het wel een “Frankenstein” oplossing :? Het zou wel aansluiten op de huidige beweging richting touch navigatie. Daar is het eind nog lang niet van in zicht. Toch heb ik er een TV-video combinatie gevoel bij (das niet best dus!) Ik verwacht ooit nog eens een “projectie pad” op zowel de laptop als op de iMac. Gewoon infrarood projectie op je bureau waar je multitouch gestures kan maken in een veel groter vlak dan de huidige touchpad. Maakt niet uit wat voor een ondergrond, geen los apparaat, geen vieze vingers op je scherm, geen muismat, lege batterijen en ga zo maar door. GSM-projectie-toetsenborden zijn er al dus dit zou een leuke variant kunnen worden…

Dr. Maddox doopt deze omschrijving om tot > indirect multitouch screen projection IMSP 8)

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Ik zou meer denken aan een volledig multi-touch toetsenbord, dus zonder fysieke toetsen erop:)

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”RoyHochstenbach”

Ik zou meer denken aan een volledig multi-touch toetsenbord, dus zonder fysieke toetsen erop:)

Hmm daar gaan m’n blind typen skills :o

Bijdrager
    KarelWillem

Dat typt dan ook héél lekker. Een mens wil toch vooral voelen wat hij doet.

Dus al dat multi-touch, veeg, schuif en ander beweging gedoe, is heel leuk voor apparaatjes met beperkte ruimte.
    Maar alweer een stuk minder geschikt voor bijvoorbeeld productieomgevingen.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”KarelWillem”

Ik zou ook voor geen goud mijn wacom inleveren!! :)

Bijdrager
    Vtenvoorde

Als touchpad prima, maar alle toetsen, nee.
    Je moet toch voelen wat je doet.
    Voor alleen wat internetten heb ik geen toetsen nodig.

Bijdrager
    error

Eerst wordt het toetsenbord vervangen door een digitale versie op je Apple 42″ Touch Display (vergelijkbaar het het iPhone toetsenbord). Daarna nemen spraakherkenning en een 3D beweginssensor het toetsenbord en de muis volledig over. Zit je de hele dag druk bewegend tegen je scherm te ouwehoeren.

Echt wel.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”error”

Zit je de hele dag druk bewegend tegen je scherm te ouwehoeren.

Dan wil ik hierbij de middelvinger meteen als functie toevoegen voor cmd+alt+esc

Bijdrager
    Tay_

Dan wil ik hierbij de middelvinger meteen als functie toevoegen voor cmd+alt+esc

Die vind ik wel leuk! :D

Bijdrager
    Bostie
    ”Dr.
    ”error”

Die gebruik ik nu ook al, spijtig genoeg reageert m’n Mac er nog niet op…

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Bostie”
    ”Dr.
    ”error”

Die gebruik ik nu ook al, spijtig genoeg reageert m’n Mac er nog niet op…

Hahaha! :D

Moderator
    Night

Straks alleen nog maar schermen om ons heen:P

Bijdrager
    iJust

Off-topic: ik ben benieuwd hoe de touchscreens in de nieuwe Star Trek film eruit gaan zien, want dit (wijst naar post boven zich) ziet er ondertussen wel erg gedateerd uit…

Hoewel ze (half on-topic) wel multitouch hadden.

Bijdrager
    tommy666

Ik wil een Minority Report achtige interface:D

En ja, ik weet dat zoiets al in een rudimentaire vorm bestaat,maar ik heb het echt over deze interface:D

Bijdrager
    prullenbak
    ”KarelWillem”

Dat typt dan ook héél lekker. Een mens wil toch vooral voelen wat hij doet.

Dus al dat multi-touch, veeg, schuif en ander beweging gedoe, is heel leuk voor apparaatjes met beperkte ruimte.

oei. Zo kun je een hoop creatieve oplossingen meteen op de grote hoop gooien.

Ik dnek dat het best mogelijk is. Typen op de iphone gaat ook harstikke goed. Ik zou het weleens willen proberen als het hele toetsenbord pak m beet 8 keer zo groot is.

Bijdrager
    tommy666

Ik ben ook van de strekking dat dit niet bepaald goed gaat werken,voor elke actie die je doet zul je naar je “toetsenbord” moeten kijken,zeker in creatieve programma’s of programma’s waar je veel gebruik maakt van toetsencommando’s is dit niet handig,simpelweg om het feit dat je niet voelt waar je zit. Bij een normaal keyboard kun je je vingers op de toetsen leggen en voelen waar je zit zonder dat er tekst op het scherm verschijnt,dat valt ineens weg bij een touchboard (om het kind maar even een naam te geven).

Bijdrager
    Delars

Ik denk eerder dat Apple een touch computer uitbrengt geheel zonder toetsenbord en muis met een toetsenbord wat er alleen is als je het nodig hebt. à la iPhone. Dat lijkt me erg prettig (tenminste als het scherm dan gekanteld wordt) voor de dagelijkse taken.

Bijdrager
    kobekes

het gaat sowieso in stapjes gaan hoor. Kijk naar de echte producten die Fingerworks heeft gelanceerd. Prima spul, maar met een veel te steile leercurve.

Ik denk dat de touchpad dus eerst naar de gewone klavieren gaat komen met de basis ‘gestures’ met één, twee, drie en vier vingers – vooraleer naar multi-touch schermen te gaan vermoed ik.

Bijdrager
    tommy666

Ik zie het nut van multitouch schermen eigenlijk helemaal niet in. Zet je eens achter een computer, en doe alsof je dingen heen en weer over het scherm verschuift,dingen aanklikt etc etc. Na een tijdje zullen je armen hier zo moe van worden dat je gewoon geen zin meer in computeren hebt. Het voordeel aan keyboard en muis is dat die plat op het bureau liggen en je je armen dus gewoon kan laten rusten.

Bijdrager
    Denize

denk eens aan al die nutteloze vette vingers op je beeldscherm?! ik zou in paniek raken!

Bijdrager
    Mac-@

Mn MBP staat hier op een “M-stand”, het wired toetsenbord + wired muis van Apple om te typen en muizen.
    Als ze het nummerieke gedeelte van dit toetsenbord vervangen voor een touchpad zoals op de Mabook/Pro’s zal ik direct tot aanschaf over gaan.

De kost en verkoop prijs zal hiermee wel stukken hoger worden en nu verdienen ze natuurlijk op de muis en toetsenbord makkelijk geld.

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.