30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:

    Bijdrager
    Elstar

    Apple online: ik heb geen iDisk/mail/homepage/update meer

    Ik kan al de hele dag geen e-mail berichten meer ontvangen, afbeeldingen die ik op macosx.nl heb geplaatst (avatar bijvoorbeeld) zijn niet zichtbaar en mijn homepage is niet meer bereikbaar.
    Nou heb ik gisteren de update naar 10.3.3 gedaan en ook nog eens zo’n 80 mailtjes gehad (lees elders), maar of het daaraan ligt?
    Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? En hoe ik het oplos?


    Bijdrager
    Elstar

    Ik kan ook al niet naar http://www.apple.com/nl en ik kan geen ichat meer downloaden (beta versie verlopen).
    Ligt het aan Apple of aan mij?

    Hellup!


    Bijdrager
    barbar25

    Ik ben bang dat het probleem bij jou ligt. Ik kan wel de nieuwe ichat downloaden en binnen bij apple.nl. Misschien je .mac account opnieuw bevestigen?


    Bijdrager
    Elstar

    Misschien, maar waarom kom ik dan niet bij http://www.apple.com/nl?


    Bijdrager
    Sad

    Ik weet niet of je er nu nog steeds last van hebt, maar Apple.com doet het prima en Apple.nl ook.

    Kom je helemaal niet op die sites (met foutmelding), of worden er wel stukjes van die sites ingeladen?


    Bijdrager
    Elstar

    Nee, de sites zijn onbereikbaar. Ik snap er geen hout van. Verschillende browsers geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem. De enige Apple-pagina die ik wel kan bereiken is http://www.mac.com, ik kan dus wel online mijn mail bekijken.
    Kan iemand even kijken of mijn homepage bereikbaar is?

    Maar het is wel vreemd. Andere sites heb ik geen problemen mee, ander e-mail adressen ook niet. Het zijn echt alleen de online diensten van apple die het vertikken. Lijkt wel alsof ze me geblokkeerd hebben of zo.

    Mijn computer opnieuw opgestart, helpt niet, nada.


    Bijdrager
    Elstar

    Nou nog mooier. Wil ik even kijken of ik een update gemist heb (securitiy update of zo, misschien dat het daaraan ligt) krijg ik in de software update de melding dat ‘software update geen verbinding tot stand kan brengen met de update server’.


    Bijdrager
    Elstar

    Heb ‘ns de disk permissions hersteld (had ik moeten doen vóór het updaten naar 10.3.3, weet ik) maar ook dat maakt geen verschil. Apple wil me niet meer kennen, terwijl ik toch zo’n trouwe klant ben. Hoe kan het nou dat ik de enige ben met dit probleem en dat ik dit alleen tegenkom bij de Apple-sites?


    Bijdrager
    Herman

    Check even bij je provider of er geen DNS problemen zijn.


    Bijdrager
    Elstar

    Wat is DNS? En hoe verklaart dat alleen de apple-diensten niet bereikbaar zijn?


    Bijdrager
    Herman

    check deze thread http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=12655&highlight=quicknet

    DNS server vertaalt de Internetadressen die jij intypt naar de IP-adressen waar contact mee gemaakt moet worden.


    Bijdrager
    Elstar

    Goed, ik ga ze bellen.
    Maar zijn er nog andere Wanadoo gebruikers met dit probleem?


    Bijdrager
    Elstar
    ”Herman”

    DNS server vertaalt de Internetadressen die jij intypt naar de IP-adressen waar contact mee gemaakt moet worden.

    Maar hoe zit dat dan met software-update? Werkt bij mij ook niet. Ik neem aan dat software-update met IP-adressen communiceert, niet met internetadressen.


    Bijdrager
    Sad

    Het is wel raar, maar ook wel weer niet.

    alles dat eindigt op apple.com of alles wat daar naar doorverwijst (software updates etc, iDisk etc etc) werkt niet. Dat zijn allemaal servers in het domein van apple.com hoewel je dat soms aan de naam niet ziet, maar nadat er vertaald is naar IP adressen (via DNS) komt alles toch in het domein van Apple uit.

    Dan heb je dus:

    – iets in je eigen DNS entries op je computer staan dat fout is
    – iets in je firewall staan dat dit blokkeert
    – iets in je router staan dat dit blokkeert

    of

    – je provider heeft 1 van bovenstaande zaken verprutst.

    (Ik neem aan dat je router resetten en rebooten al gedaan hebt.)


    Bijdrager
    JeePee

    Tot zo’n 15 minuten terug kon ik met iSync ook geen verbinding krijgen met de .Mac-server. Nu dus weer wel.

    Ik heb ook Wanadoo overigens…:D

    Maar ik kan niet in de Applestore komen… en Mailamac wil ook niet…:(


    Bijdrager
    Elstar
    ”colpolyp”

    (Ik neem aan dat je router resetten en rebooten al gedaan hebt.)

    Nee, nog niet. Net effe gedaan, en ik kreeg de hele trits mail van afgelopen twee dagen binnen. Dus misschien is er toch iets mis met de router. Of ze zijn bij wanadoo achter de schermen ergens mee bezig (naar aanleiding van mijn mailtje?)

    Maar nu zijn alle apple-sites onbereikbaar geworden. Ook http://www.mac.com, die ik tot nu toe wel kon inzien. Er is toch iets grondig mis.

    Ik heb nog geen antwoord op deze vraag: Is mijn homepage bereikbaar? Of kan alleen ikzelf er niet bij? En ben ik de enige die mijn avatar niet ziet?


    Bijdrager
    JeePee

    Ik zie je avatar ook niet…:? Sterker nog deze pagina doet er een eeuwigheid over om te laden, komt vast door je avatar…:(

    Verder kan ik sommige pagina’s van Apple wel zien en andere weer niet… en zoals al eerder gezegd, ik heb ook Wanadoo… (Cable van Casema):roll:

    Hij blijft inderdaad bij jouw avatar hangen: http://idisk.mac.com/hendrikus/public/avatar.gif:roll: en http://www.mac.com kom ik ook niet in en iSync meld me nu weer dat .Mac momenteel niet beschibaar is… M’n homepage doet het overigens wel…:D


    Bijdrager
    Elstar

    Kan een niet Wanadoo-gebruiker ook even mijn avatar (of andere afbeeldingen: een na laatste bericht hier) en mijn homepage checken?

    Mijn mail werkt trouwens ineens normaal (na het resetten van de router). En sinds een uur ligt MSN eruit.
    Vreemd, vreemd, vreemd.


    Bijdrager
    Sad

    Ik zie wel je avatar, maar wat is de url van je homepage?

    Als je na een reboot opeens mail binnenkrijgt, lijkt het me toch een probleempje op je computer, netwerk, router, etc.


    Bijdrager
    JeePee

    En Colpolyp, kun jij wel op http://www.mac.com komen? Elstar en ik niet…:?


    Bijdrager
    Sad

    mac.com: geen enkel problemo!


    Bijdrager
    JeePee

    Casema is bezig met een snelheidsverhoging en dit schijnt meestal wel problemen met zich mee te brengen. Ik las iets op het Bits & Bytes-forum van Wanadoo…:?


    Bijdrager
    Elstar

    Homepage = http://homepage.mac.com/hendrikus/Menu4.html

    Een huisgenoot heeft ook geen toegang tot http://www.mac.com, ligt dus niet aan de computer.


    Bijdrager
    JeePee

    En belt in via dezelfde verbinding? Dus Wanadoo?:o


    Bijdrager
    Elstar

    Huisnetwerkje, inderdaad.

    Maar dat maakt nog niet zeker dat het aan Wanadoo ligt. Het kan ook nog aan de router of modem liggen. Maar door de volkomen onvoorspelbaarheid waarmee de ene site eruitvliegt en de ander juist weer beschikbaar komt, lijkt het me toch de provider.


    Bijdrager
    Elstar

    Ik zit nu achter de computer van mijn ouders. Alles werkt, wel tergend langzaam maar dat komt omdat het allemaal door zo’n dun telefoonkabeltje moet komen.

    Dus:
    OF het probleem lag bij Apple en het is inmiddels opgelost;
    OF het probleem ligt nog steeds bij Apple en het is gekoppeld aan mijn IP-adres;
    OF het probleem ligt bij wanadoo en ik kan van hieruit niet zien of het opgelost is;
    OF het is ergens thuis nog mis.

    Wordt vervolgd.


    Bijdrager
    Elstar

    En thuis is het weer allemaal mis. Opties 1 en 3 vallen dus af, dus wie o wie.

    Hoe kan het toch dat alleen de apple-sites eruit liggen. En hoe kan het dat er slechts twee personen last van hebben. Ik snap er helemaal niks van.


    Bijdrager
    michelvdb

    Nix mis met de Applestek.


    Bijdrager
    Sad

    Ik kan je homepage ook gewoon zien!

    Er is echt iets mis met je modem/router of provider, dat kan niet anders. Zet je modem en router eens terug naar fabrieksinstellingen. Dus niet uit/aan zetten maar een echte reset (waarschijnlijk moet je met een paperclip in een klein gaatje klikken).

    Configureer ze daarna opnieuw en try again.

    Tweede optie: probeer eens in je thuisnetwerkje om alle computers uit te zetten behalve één. Als die het goed doet, zet eens een andere aan en kijk of het probleem terugkomt. Misschien is er op 1 pc wel een soort van internet sharing of router-progje actief?

    Derde optie: probeer het eens met 1 computer direct op het modem. Geen router, geen netwerk.


    Bijdrager
    Elstar

    Ik wordt langzaam gek.
    Een uur geleden lag ook MacOSX.nl eruit. Dat kan natuurlijk echt niet!
    Nog eens de modem en de router gereset (de milde manier). Nu doet mac.com het weer wel (incl. mijn homepage!), maar mail wordt niet opgehaald, en nu lukt dat ook niet meer via webmail. Apple.com/nl heeft het al die tijd niet gedaan, al drie dagen niet. En de software-update doet het ook niet. Maar MacOSX.nl doet het weer, alleen: stuur me geen berichten want van mijn mac-adres kan ik nu helemaal niks ontvangen (en da’s nieuw).
    De truuk om slechts 1 computer aan te zetten levert niks op (dat heb ik al vaker geprobeerd afgelopen dagen, op dit moment staat alleen mijn computer aan bijv).
    Ik zal eens kijken of de zware reset van de modem meer oplevert. De router heb ik al eens gedaan.

    En ondertussen geen kik van Wanadoo. Had eigenlijk verwacht dat ze wel zouden reageren.

    Er moet snel wat veranderen anders ga ik RAMMEN:evil: :x !!

    :D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.