30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas Raggers

Apple niet meer op MacWorld

Zie persbericht van Apple. Nooit meer Apple op MacWorld. Nooit meer Steve op het grote podium in januari :(… Heeft Apple gelijk? Zijn beurzen van vroeger? Huil hier uit en geef je mening.

http://www.apple.com/pr/library/2008/12/16macworld.html

Bijdrager
    sven-

Inderdaad erg jammer. Hopelijk sluiten ze de laatste Keynote nog extra goed af, maar met Phil als presentator verwacht ik niet veel helaas:(

Moderator
    Poezenbeest

Philip Schiller, Apple’s senior vice president of Worldwide Product Marketing, will deliver the opening keynote for this year’s Macworld Conference & Expo, and it will be Apple’s last keynote at the show. The keynote address will be held at Moscone West on Tuesday, January 6, 2009 at 9:00 a.m.

Geen Steve? Damn… ik zal er in ieder geval wel klaar voor zitten… staat genoteerd: 6 januari om 18.00 uur CET…

…hmz… nieuwjaarsborrel… Wordt dus een keer nuchter naar huis:D

Bijdrager
    Lucas Raggers

Ben het wel met Apple eens. De MacWorld was meer traditie dan dat het de miljoenen kosten van Apple kon rechtvaardigen. Beurzen zijn uit. Apple gaat vanaf nu haar eigen eventjes organiseren, wanneer het iets heeft te melden. Levert minstens zoveel publiciteit op. Zakelijk, maar slim.

Blijf natuurlijk jammer. Januari was altijd een leuk moment om naar uit te zien.

Moderator
    Jan David Hanrath

Het geeft wel aan dat Apple enigszins arrogant is. MacWorld is namelijk voor een hoop andere Apple gerelateerde bedrijven hét evenement om de nieuwste ontwikkelingen te showen. Die bedrijven heeft Apple ook nodig om een levendige Apple-markt te houden. Ik ben benieuwd of Apple een (online) alternatief voor deze bedrijven gaat bieden, want zonder Apple is MacWorld ten dode opgeschreven.

Bijdrager
    jabesse

Heel vreemd.

Dit maakt Macworld minder interessant voor bezoekers en exhibitors. Ik vrees haast een ‘killing the community’.
    Maar vreemder: dit maakt ook Apple minder interessant, voor kopers! De beurswaarde schijnt nu al te dalen…

Bijdrager
    Sunneh

Hmz.. dit is echt erg vreemd en maakt macworld erg minderwaardig voor de toekomst. De standjes werden al minder dit jaar om de afwezigheid van Apple (die er toch nog één keer dus bij zal zijn). Maar hoe gaan ze het verder dan doen? Niet meer om het half jaar een keynote meer? Of vanuit Apple townhall in cupertino?

Inactief
    Anoniem

F**cking hell!
    Geen presentaties op beurzen, daar kan ik nog mee leven. Maar geen Jobs meer… Damn, dat wordt moeilijk…

edit:
    Ik had het artikel verkeerd (te snel) gelezen. Alleen as januari wordt Steve vervangen, maar er staat niet dat Steve nooit meer zal presenteren.

Al met al dus geen probleem.

Bijdrager
    1984

Ik ben benieuwd waar dit op uitdraait …….
    Indien Apple de regels voor het ontwerpen van software voor hun gesloten mobiele Mac OS op de iPhone niet laat varen, zal het moeilijk worden voor Adobe om een geschikte Flash Player te ontwikkelen.bron
    Zoals er al eerder problemen waren met Adobe software op een (intel) Mac

Moderator
    Poezenbeest

Denk dat het openstellen van het iPhone-OS nog wel goed zal komen. De disclosure is al uit de SDK-license gehaald, dus je mag inmiddels een tutorial op het net zetten dus…

Voor wat betreft MacWorld, denk ik dat dit het einde is… We zullen het voortaan dus alleen met de WWDC moeten doen, als het gaat om nieuwe dingetjes, los natuurlijk van de Apple Events. Ik hoop dat Apple nog wel heil ziet in de WWDC, want als je dit doorredeneert, dan heeft een forum op internet misschien ook wel meer waarde dan een WWDC.

Wat vooral lastig is, is dat nu minder makkelijk te voorspellen is wanneer de updates gaan komen…

Bijdrager
    error

Kerstmis is ook afgelopen: http://applecanceledchristmas.com/

Bijdrager
    MacAanZee

Het is niet verstandig. Dit soort beurzen trekt toch altijd de aandacht van veel internationale media en ook bedrijven. In een tijd van grote economomische onzekerheid moet je niet gaan bezuinigen op publiciteit – dat geeft een verkeerd signaal en het verkeerde effect. Je moet juist meer geld en aandacht stoppen in publiciteit om een grote kans te behouden je producten goed te blijven verkopen. Niet slim dus.

Bijdrager
    Cenobyte

Ik denk wel dat het een goede keuze is, alhoewel mijn nostalgische gevoel anders zegt :D

De beurzen zijn inderdaad dure spektakels en alhoewel Apple erg veel centjes op de bank heeft, moeten ze toch hun uitgaven in de gaten houden. Ik denk dat meer gericht adverteren ook veel meer attentie naar Apple trekt. De beurzen worden erg gewaardeerd door de trouwe schare fans, maar Apple moet zijn marktaandeel vergroten en dat doe je op andere manieren: gericht adverteren, de naam “Apple” meer bekendheid geven onder het grote publiek.

Bijdrager
    Cenobyte

..Oeps, dubbelpost..

Bijdrager
    MacAanZee

De ervaringen in de publiciteits- en reclamewereld zeggen juist dat bezuinigen op reclamebudget minder exposure en dus een lagere verkoop te zien geeft.

Bijdrager
    PB

Zou Steve weer ziek zijn, waardoor Phil het nu overneemt?:|

Bijdrager
    iDarwin

Spijtig:(

Bijdrager
    wdrink

Dat denk ik dus ook! Waarom zou hij anders overgenomen worden, zeker aangezien het de laatste Macworld is: dan is het toch aannemelijk dat je als De topman erbij moet zijn?

”PB”

Zou Steve weer ziek zijn, waardoor Phil het nu overneemt?:|

Bijdrager
    janze

Ik denk ook dat ie ziek is. Waarom zou ie de laatste bijdrage aan Macworld skippen?! :o

Moderator
    Mac Daddy

Hij heeft toch al een aantal keer bewezen dat er niks met hem aan de hand is en wie zegt dat Steve er niet is. Misschien zit ie gewoon in de zaal, of staat hij achter het podium.
    Steve wordt ook ouder en zoals bij alle bedrijven moet zo’n iemand een keer vervangen worden. Nu doet Phil de presentatie, maar dat betekent niet dat Steve niks meer doet en gelijk ziek moet zijn.

Het is best jammer dat ze er mee stoppen, maar als ik het persbericht lees, dan is het wel te begrijpen.

Maar moet OMT nu weer van naam veranderen?:wink: Het zinnetje zal vanaf nu af aan zeker minder gebruikt gaan worden.:wink:

Bijdrager
    cles

Wat ik wel begrijp is hun argument; er zijn veel andere kanalen
    Wat ik niet begrijp, het geeft altijd een grote hype in the apple community, je weet er komt iets aan, iedereen is in spanning, het is altijd all over the news. Dat zou toch wel wat geld waard moeten zijn.

Bijdrager
    error

Leest ook http://www.cnbc.com/id/28265938

“Apple has been trying to separate itself from Macworld for some time, preferring instead to host its own “special events” a few times a year. The fact is, Apple hosting its own events gives the company complete and total control over its own message. More and more companies are leaving traditional trade shows in favor of enjoying the total spotlight at their own events.”

Bijdrager
    MDF

Dat ze niet meer meedoen aan beurzen begrijp ik wel.
    Internationaal gaan trouwens beurs-deelnames achteruit. Het kost ook ongelooflijk veel en vreet echt enorm in het marketingbudget (en ik weet waarover ik spreek :P )

De tendens is dan ook om deelname aan beurzen waar mogelijk af te bouwen of stop te zetten, en het geld dat hierdoor bespaard wordt anders te spenderen, dan wel als “minder onkosten” te boeken. Een niet onbelangrijke factor in deze tijd.

Apple zal in de toekomst heus nog wel communiceren met zijn klanten hoor. De keynotes hoeven toch niet persé tijdens een beurs te worden gehouden. Waarschijnlijk zullen in de toekomst keynote’s gehouden worden in Cupertino HQ…

Bijdrager
    Tuvok

Mocht Steve Jobs echt niet meer terug komen dan vind ik dat geen ramp.
    Als Apple’s succes en voortgang hiervan afhankelijk is van Steve dan zijn de dagen van Apple geteld en koop ik snel een Linux notebook.

Denk dat Apple het prima zal doen zonder Steve.

Bijdrager
    Statenweg

Met de keuze om Phil Schiller i.p.v. Steve Jobs op het poduim te zetten wil Apple denk ik laten blijken dat MacWorld voor hen niet meer zo belangrijk is. Daarnaast zien we de laatste tijd vaker andere prominente personen van Apple op het podium staan, wellicht om de buitenwereld te laten zien dat niet alles om Jobs draait, zodat een toekomstig vertrek niet meteen hard inslaat. Om nu meteen te gaan speculeren over zijn gezondheid lijkt me overdreven. Ik geloof in Apple’s verklaring dat die beurzen niet meer zo belangrijk zijn om hun klanten te bereiken. Bovendien heeft Apple de luxe dat zij verzekerd zijn van media-aandacht als ze zelf een evenementje organiseren.

Bijdrager
    snipper

Het lijkt er op dat juist doordat Apple nu zo’n grootmacht is, omdat ze zo’n grote speler zijn geworden, ze geen beurs-met-keynote meer hoeven te houden.

Immers, elk persbericht van Apple is toch al meteen ‘wereldnieuws’ binnen de community en elk nieuw modelletje iPod staat geheid een maand later op de ‘hebbedingetjespagina’ van elk lifestyle-achtig blaadje, de Veronica-gids, de weekendbijlage van het AD, etc.

Inactief
    Anoniem

Ik denk dat er een meningsverschil is opgetreden tussen IDG en Apple. Daarom is het de laatste keer voor Apple, en komt Jobs niet.
    Volgend jaar januari geeft Apple misschien wel op eigen houtje een event, zodat ze alle bezoekers van MacWorld wegtrekken.

Bijdrager
    Rub3n
    ”Mac

Maar moet OMT nu weer van naam veranderen?:wink: Het zinnetje zal vanaf nu af aan zeker minder gebruikt gaan worden.:wink:

ik ben voor:P Ik vind de OMT naam iets te “Vaag” helemaal voor buitenstaanders.

Ik wist pas naar ruim een half jaar dat ik hier al rond dwaalde pas waar die naam nou vandaan kwam…

Moderator
    Mac Daddy

Ja, maar ik bedoelde het meer als grap.
    Het komt ergens vandaan, maar die naam kun je op een heleboel andere manieren opvatten. Hij mag van mij wel blijven.

Bijdrager
    snipper
    ”the_one”

Ik denk dat er een meningsverschil is opgetreden tussen IDG en Apple. Daarom is het de laatste keer voor Apple, en komt Jobs niet.
    Volgend jaar januari geeft Apple misschien wel op eigen houtje een event, zodat ze alle bezoekers van MacWorld wegtrekken.

Haha, ja dat zou zomaar kunnen. Jobs is er wel de figuur voor.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.