5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    HaWollie

[Opgelost] Apple Music: van individueel jaarabonnement naar gezinsabonnement

Beste OMT-ers,

In de gebruikersvoorwaarden van Apple Music kan ik onvoldoende informatie vinden die mijn vraag beantwoord. Wellicht dat iemand in dit forum mijn vraag uit ervaring kan beantwoorden.

Inleiding:
    Ik heb een Apple Music individueel jaarabonnement. Van dat jaar zijn er inmiddels circa 6 maanden verstreken.
    De Apple Music proefperiode van mijn vrouw loopt binnenkort af.

Mijn idee is nu voor zowel mijn vrouw als mijzelf via gezinsdeling over te stappen op het Apple Music gezinsabonnement.

Vraag:
    Aangezien mijn Apple Music jaarabonnement vooruit betaald is en ik halverwege de periode wil overstappen naar een andere abonnementsvorm vraag ik mij af wat er met het resterende bedrag van de reeds betaalde jaarabonnement gebeurt. Krijg ik het resterende bedrag terugbetaald? Of wordt dit verrekend? En zo ja, hoe?

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

Alvast mijn dank voor je reactie!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door HaWollie.
    Bijdrager
    JoopJoopJoop

Dit lijkt me nu prachtige varag voor Apple klantenservice.

Bijdrager
    McPim

Of even Google gebruiken (dit bericht typen duurde langer 😉):

https://www.imore.com/how-switch-apple-music-individual-and-family-plans#individual-family

Je kunt vanuit je individuele account upgraden naar een gezinsabonnement. Het lijkt me logisch dat Apple dat dan verrekent of terugbetaalt als ze die upgrade optie aanbieden. En als je goed naar het plaatje in de link kijkt staat dat daar ook letterlijk:

Bijdrager
    HaWollie

Bedankt @McPim voor het op weg helpen.

Het antwoord op mijn vraag dat past bij de wijze waarop mijn vrouw en ik gezinsdeling hebben opgezet valt verderop in het iMore artikel te lezen onder het kopje “How to move from an individual Apple Music plan to a sub-membership on a Family plan”.

Dat betekent concreet dat mijn vrouw drie maanden extra proefperiode heeft en ik bij het gezinsabonnent aansluit na het verlopen van mijn huidige individuele abonnement (dat na controle overigens nog vier maanden doorloopt, geen zes). Voor mijn vrouw levert dat een kostenbesparing op van €22,50 terwijl dat voor mij vrijwel niets meer of minder kost.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door HaWollie.
    Bijdrager
    McPim

Ah, ok, ander kopje inderdaad voor jou van toepassing! 👍🏻

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.