9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    RobbyH

Apple Music synct niet itunes muziekbib en icloud muziekbibliotheek op iphone?

Hallo,

Ik ben best wel overtuigd van Apple Music. Het gemak mijn bibliotheek in the cloud te hebben en af te spelen op mijn iphone of ipad vind ik fantastisch. Ook het toevoegen en beheren van nieuwe muziek gaat goed.
    Echter: ik merk dat mijn slimme afspeellijsten niet altijd synchroniseren tussen itunes bibliotheek op pc en op de iphone / ipad. Voorlbeeld: ik heb een slimme afspeellijst van al mijn ablums met 4 sterren die ik het afgelopen jaar nog niet gespeeld heb. Dagelijks speel ik enkele albums af. Als ik die afspeel op itunes op de PC gaan de gespeelde liedjes uit de afspeellijst. Daags nadien komen dan de liedjes die een jaar geleden niet gespeeld zijn er weer bij. Als ik afspeel via de iphone of ipad via de icloud muziekbibliotheek blijven die liedjes gewoon in de afspeellijst staan. Sommige liedjes verdwijnen dan wel, maar synchen dan niet met de afspeellijst op de pc, ook al werk ik de icloud bibliotheek bij.

Zou het te maken hebben met het feit dat apple music de liedjes gewoon matched met hun eigen versie van liedjes en dat daardoor de instellingen van de slimme afspeellijsten niet lezen dat een bepaald liedje is gespeeld. Weten jullie de oplossing? Zou de oplossing Itunes Match zijn die dan van een volledige kopij vertrekt van wat in mijn bib staat? of geeft Apple Music gewoon de voorkeur aan de Apple Music matching?

Kortom, afgespeelde liedjes uit de slimme afspeellijsten verdwijnen niet zomaar uit de iphone / ipad afspeellijsten na afspelen en synchen ook niet met de itunes bibliotheek op de pc.

Alvast bedankt voor de tips en oplossingen.

Robby

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

Inactief
    Anoniem

Volgens mij ligt het aan het feit dat Apple er na al die jaren nog steeds niet in geslaagd is om alle bugs uit iCloud te halen. Elk stuk software dat gebruik maakt van iCloud werkt soms goed en een andere keer niet, maar niemand bij Apple weet blijkbaar waarom het dan ineens niet meer werkt.

Bijdrager
    Ziegler

Bij mij werkt het in ieder geval niet.van veel albums kan ik slechts een deel van het album op mijn telefoon ‘uploaden’. Terwijl ik dat album toch echt in mijn iTunes bieb heb staan.

Bijdrager
    kommer1967

Voor deze problemen is voor mij iTunes Match de oplossing.
    Al mijn muziek in iTunes, en overal te beluisteren, en te downloaded naar elk iDevice.

Bijdrager
    Ziegler

Dat zou toch bij Apple music in moeten zitten?

Inactief
    Anoniem

Geniet van iTunes Match zolang het er is. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Apple dat wel ’s de nek om zou kunnen gaan draaien.

Bijdrager
    Frank73

Heb helaas niet de oplossing, maar opvallend is wel dat Foto’s ‘slimme’ fotoalbums ook niet synchroniseert. Geen idee waarom dit niet gebeurt en hopelijk is dit straks wel mogelijk.

Bijdrager
    RobbyH

Probleem met de iphone 5 is opgelost. Die synchroniseert blijkbaar toch dagelijks. De ipad pro 9.7 echter niet. Daar krijg ik wel mijn bibliotheek te zien, kan ik ook de liedjes afspelen online, maar op een of andere manier geraakt niet gesynchroniseerd van wat ik op de ipad afspeelde met itunes op de pc. Doe ik iets verkeerd, moet ik de iphone op een of andere manier instellen? Ook synchroniseren door hem te verbinden met itunes op de pc doet niets. Hij synchroniseert bv wel apps, maar niet wat ik heb afgespeeld….

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.