14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Mersedtech

Apple Music ook op Android gebruiken met 1 abonnement?

Hallo forumleden,

Heb een vraagje over Apple Music.

Deze heb ik op mijn iPhone. Maar, heb maar 16 gb geheugen en ga in de toekomst uitbreiden naar 128 (of groter, als die uitkomt).
    Wil namelijk graag de muziek offline opslaan en zo in mijn auto luisteren. Dat vind ik super handig.

Echter besefte ik mij dat een Android telefoon ook Apple Music heeft.
    Op internet las ik dat het daar inmiddels is toegestaan om de muziek op de SD kaart te plaatsen.
    Nu had ik het idee om een goedkope Android telefoon te nemen en een grote SD kaart in te stoppen.

Eens in de zoveel tijd naar binnen om er nieuwe muziek op te plaatsen (of oude verwijderen).
    En dan voor de rest in de auto aangesloten laten”a la harddrive”.

Want ik zie geen andere manier om Apple Music op te slaan (anders dan op een iPhone).

Dus de vraag (sorry voor de inleiding; misschien heeft iemand andere tips):
    Kan ik met mijn apple music abonnement (heb helaas geen family) ook op de Android telefoon gebruiken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUB-FORUM GEPLAATST

Bijdrager
    Niels

Als je dezelfde Apple ID gebruikt om in te loggen zou dat geen probleem moeten zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Niels.

Bijdrager
    Mersedtech

Dat gevoel heb ik ook. Maar weet iemand dit 100% zeker?
    Aangezien ik dan namelijk ook écht overga en een android toestel koop:)

Bijdrager
    Shyos

Natuurlijk kan dit…

Bijdrager
    Beech

Heb je een autoradio met usb- of sd-aansluiting ? Zo ja, dan zet je daar toch je muziek op…

Bijdrager
    Mersedtech

@beech ja die heb ik allebei.

Maar hoe krijg ik de muziek van Apple Music op een usb of SD?

Bijdrager
    Shyos

Dat kan alleen door muziek te kopen via de iTunes store.

Bijdrager
    Mersedtech

Exact, en het gaat mij juist om de muziek van Apple Music (abonnement die ik offline op sla).

Bijdrager
    Shyos

Die kun je niet opslaan op USB of zo. Dit is geleende muziek die niet verplaatsbaar is van device naar device.

Bijdrager
    Beech

Ik snap het. Mijn Samsung Galaxy Tab 3 is niet compatible.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    Rini

Post verwijderd door moderator.

Reden:

Auteursrechten
    Auteursrechten worden op OMT gerespecteerd. Het volgende is daarom niet toegestaan:

Hulp vragen of bieden bij het vinden van serials of cracks

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    mersed

@shyos nee niet overdraagbaar van device naar device. Maar dat hoeft ook niet.

Bij Android kun je het wel op je ingebouwde SD kaart opslaan: https://support.apple.com/nl-nl/HT205397
    Zie het kopje: Nummers, albums en afspeellijsten downloaden om ze offline te beluisteren
    En dan het stuk:
    Items worden gedownload naar de ingebouwde opslag van uw telefoon. U kunt de items ook op een SD-kaart opslaan:
    Open Apple Music en tik op het menusymbool in de linkerbovenhoek.
    Tik op ‘Instellingen’.
    Scrol naar het gedeelte Downloads, tik op ‘Downloadlocatie’ en selecteer waar u uw muziek wilt opslaan.
    Kies ‘Interne opslag’ om gedownloade nummers op te slaan op de ingebouwde interne opslag van uw telefoon.
    Kies ‘SD-kaart’ om gedownloade nummers op te slaan op de SD-kaart in uw telefoon.*
    *Deze instelling wordt alleen weergegeven als u een telefoon hebt die SD-kaarten ondersteunt en er momenteel een SD-kaart in uw telefoon is geplaatst.

Kortom, het kan wel. Daarom stelde ik ook alleen de vraag of ik daar met mijn eigen apple id kan inloggen (en dus het abonnement kan gebruiken) feitelijk op 2 apparaten. Het lijkt mij wel. Maar dat wilde ik zeker weten.
    Het gaat niet zo zeer om verschillende apparaten want ik gebruik het op mijn iPhone, iPad en MacBook dus…
    Maar we hebben het hier over iOS en Android verschil. Daarom twijfel ik.

Ik kan 2 dingen doen.
    Tzt een iPhone kopen met 256 gb opslag;-)
    Of een android met 128 SD geheugen erin.
    En dan een iPhone met 128 gb voor NON-muziek dingen.

Bijdrager
    Shyos
    Mersedtech op 06 september 2016

Maar hoe krijg ik de muziek van Apple Music op een usb of SD?

Tja… lezen is idd niet mijn sterkste kant

Bijdrager
    Mersedtech

@shyos Idd

Ik reageerde op de opmerking erboven van Beech; “Heb je een autoradio met usb- of sd-aansluiting ? Zo ja, dan zet je daar toch je muziek op”

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.