5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Ed Mokum

Apple Music geluidskwaliteit

Ik heb een vraag over de geluidskwaliteit van Apple Music tijdens verschillende manieren van luisteren.

Ik gebruik Music om vanaf m’n MacBook Pro te streamen naar de Apple TV die bekabeld is aangesloten op een Marantz receiver. Ook is het mogelijk om vanaf m’n MacBook te streamen rechtstreeks naar de Marantz receiver.

En tot slot is het natuurlijk mogelijk om Apple Music op de Apple TV te gebruiken (maar dat is wat lastiger vind ik omdat je dan de tv moet aanzetten).

Ik vraag me af wat de manier is om de beste geluidskwaliteit te krijgen. Zit er ĂĽberhaupt verschil in de geluidskwaliteit bij deze verschillende manieren van afspelen?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik Music om vanaf m’n MacBook Pro te streamen naar de Apple TV die bekabeld is aangesloten op een Marantz receiver. Ook is het mogelijk om vanaf m’n MacBook te streamen rechtstreeks naar de Marantz receiver.

Minder tussenstappen = beter, en minder draadloos = beter.

Het hele traject bedraad is altijd beter dan het hele traject draadloos.

Maar in dit geval: Als zowel de Apple TV als de Marantz gebruik maken van AirPlay, dan is de tussenstap van de Apple TV niet nodig.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    gipsman

Wat de essentie betreft: eens met KW. Maar ook dit: ik heb nogal wat oud vinyl, beginnend vanaf de sixties tot vandaag, en het valt mij op dat de streaming versies ( AM, Spotify, Youtube) matig tot slecht scoren inzake geluidskwaliteit ( dynamiek, frekwentiebereik, ongeacht draadloos of bedraad. Bovendien, maar dat is een ander verhaal, worden songs/albums ingekort, anders geordend, anders genoemd en plotseling deleted. En: de streamingdiensten missen veel ’collector’s items’. Youtube heeft misschien ’bijna alles’, maar week na week verdwijnt er ook veel, o.a. door het claimen van auteursrechten. Streaming is eenheidsworst, maar oh zo handig…

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Uiteraard is het gros van de streaming-muziek nog steeds voorzien van een – al dan niet stevige – compressie.

En dat doet je muziek geen goed. Heb je geen vergelijk, dan zal het je niet opvallen.

YouTube en kwalitatieve audio is sowieso al geen goede combinatie.

Bijdrager
    nnsa

Roon i.c.m. Tidal geeft de best haalbare resultaten (ook met vinyl), als je het er voor over hebt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.