10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mcsharq

Apple Music buitenland

Is het een bug of een feature…..

Eergisteren was ik weer eens in het buitenland en omdat ik wist dat ik erheen ging had ik vooraf een aantal albums in apple music op offline beschikbaar gezet, handige tool toch? (heb mn ipod classic weggedaan omdat die dus niet apple music kan afspelen..maar das ander probleem).
    Nu wilde ik toch een album luisteren welke ik niet gedownload had, maar zonder internet is dit natuurlijk een no-go.
    …Echter… kon ik het album wel beluisteren!
    Niet door de klikken op een van de tracks maar door op de cover van het album!
    Ben meteen alle instellingen doorgelopen en alles wat ook maar iets met internet te maken had offline gezet maar toch ging de muziek door!
    Het lijkt alsof alle muziek die je eerder eens hebt afgespeeld in een soort cache staan, want na wat proberen enzo kwam ik erachter dat het enkel ging om eerder beluisterde albums. maar het waren er zoveel….Toch vreet het geen geheugen op de iphone.

Iemand nog meer “last” hiervan?

Bijdrager
    Beech

Hoezo “vreet het geen geheugen” op de iPhone ?

Bijdrager
    mcsharq

Ja de muziek geeft aan hoeveel gb t in gebruik heeft en dat klopt. Maar dus die online albums neme geen plek in. Maar wel offline te gebruike

Bijdrager
    iMaf

@mcsharq, geloof me Apple music vreet wel degelijk gigabytes,

Bijdrager
    mcsharq

Wat ik ook afspeel. De gbs gaan niet oplaag op mn iphone opslag view

Bijdrager
    iMaf

@mcsharq, bij gelegenheid je iPhone eens koppelen aan je Mac en dan kijken hoe ver je gele balkje met overige staat, nu enkele dagen Apple music gebruiken en dan nog maar eens kijken hoe het zit met het gebruik in overige, ik moet op de iPad Mimi bijna wekelijks deze leeg maken omdat Apple music deze volschrijft en eenmaal vol speelt de iPad geen noot meer af.

Bijdrager
    NielsDam

 Music werkt met een automatische cache op basis van meest recente en meest afgespeelde nummers. Er zit echter wel een bug in het systeem, want bij sommige gebruikers loopt de opslag van de iPhones/iPads toch vol. Zit je al op iOS9.1

Bijdrager
    mcsharq

@imaf ik ga dat s testen ja:)

Bijdrager
    mcsharq

@nielsdam jaja :). Maar tis zoals ik zeg. Mn phone loopt nie vol ofzo. Gbs blijve braaf gelijk.

Bijdrager
    mcsharq

6gb vrij gekomen door uit en aan zetten van apple music. Blijkbaar toch die cache. Niet really nodig maar wie weet in toekomst wel erg handig. Heb nu nog 42gb over.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.