4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Freddy Sunder

Apple Music afspeellijsten leeg na niet meteen verlengen abo

Mijn proefabo op Apple Music liep dit weekend af.
    Ik had ingesteld om niet meteen te verlengen en omdat mijn playlists veel muziek van Apple Music bevatten, waren deze zo goed als leeg.
    Vandaag verlengde ik mijn abonnement, maar nu blijven de playlists nog steeds leeg.
    Iemand enig idee of die toch ergens zijn opgeslagen of na een tijdje terugkomen, of ben ik de playlists en inhoud onherroepelijk kwijt?

In het laatste geval is Apple Music mij ook onherroepelijk kwijt.

Bijdrager
    Pietje13

Ik neem aan en vrees dat je ze inderdaad onherroepelijk kwijt bent. Er is geen algehele restore functie (zoals spotify wel heeft) en ergens vind ik het ook wel logisch: je koos er immers zelf voor om niet te verlengen en dus hebben zij jouw playlist items verwijderd. Als je het vergelijkt met een willekeurige maatschappelijke situatie kom je ook altijd tot de conclusie dat het begrijpelijk is: zonder betaling geen wederdienst.

Voorbeeld: je huurt een opslagruimte, je zegt de huur op, je vergeet je spullen er uit te halen en denkt twee dagen na je huurperiode shit..

Het klinkt cru maar Apple music heeft simpelweg geen gratis variant (zoals bijv. spotify) en dus is het logisch dat niet betalen niet gebruiken en dus niet bewaren betekent.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Pietje13.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, stoppen met betalen betekent ook gewoon echt stoppen, en niet na een paar weken weer verder gaan waar je gebleven was.

Jammer, maar in dit geval logisch en zeer begrijpelijk.

Bijdrager
    Niels

Vreemd, al mijn afspeellijsten die ik kant-en-klaar vanuit Apple Music heb toegevoegd staan nog gewoon bij mijn afspeellijsten. Alleen de nummers die ik daadwerkelijk nog in mijn iCloud-muziekbibliotheek heb staan worden afgespeeld, de rest wordt overgeslagen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.