19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnvanderidder

Apple mouse

Omdat ik niet kan werken met de apple muizen heb ik een gewone muis gekocht. Goed? Of juist niet?

Bijdrager
    Japsuh

Huh? Als JIJ niet goed kan werken met een Apple muis, is JOUW keuze toch altijd goed!?

Bijdrager
    Dick de Roos

Nee natuurlijk niet! Een gewone muis is niks.
    Vaak ook lelijk. Ik heb een Magic mouse.
    Dat is HET! Mooi en het werkt ook. En goed.
    Voor mij dan.
    Maar ik ben ook niet zo gewoon.
    Vandaar.

Verder zal die gewone muis wel gewoon werken.
    Dus dat is dan wel weer goed.:nerd:

Bijdrager
    Hansi2124
    Stijnlovedwdd op 27 januari 2012

heb ik een gewone muis gekocht. Goed? Of juist niet?

Nee. Ik ga 144 bellen.
    :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Wat is een ‘gewone muis’?

Bijdrager
    louke1968

Om maar eens een voorbeeldje te geven.:razz:

Bijdrager
    stijnvanderidder

Apple muizen zijn wel mooi maar de rechter muisnop :S

Bijdrager
    stijnvanderidder
    Japsuh op 27 januari 2012

Huh? Als JIJ niet goed kan werken met een Apple muis, is JOUW keuze toch altijd goed!?

Ik was gewoon nieuwsgierig:P

Bijdrager
    AppleStef

Wat is er met de rechter muisknop?

Bijdrager
    stijnvanderidder

Ik vind het zo lastig om de rechtermuisknop te gebruiken op een apple muis. Bovendien is die veel duurder.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gok dat je die knop moeilijk kunt bedienen omdat je gewend bent om je wijsvinger op de muis te laten rusten terwijl je rechtsklikt. Als je jezelf aanleert die vinger net een klein beetje op te tillen gaat het binnen de kortste keren feilloos, vermoed ik:)

Bijdrager
    stijnvanderidder

Ja, dat klopt.

Bijdrager
    pim939

De magic mous vind ik de beste muis die ik ooit heb gehad. Je moet gewoon even wennen.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat een gigantische onzin over die rechtermuisknop. De 2 fysieke knoppen heeft een Magic Mouse ook gewoon, alleen zitten ze dan niet op het oppervlak maar er net onder.

Op elke muis (met Windows kan het niet eens) kun je dan Control gebruiken op de Mac voor de rechterklik, als je echt te lui bent om 2 vingers te gebruiken of 1 vinger die ene centimeter te verplaatsen.

Dankejeblieft zeg, dit is wel helemaal het toppunt van luiheid trouwens.

Bijdrager
    Ree

Enige wat ik jammer vind is dat de Magic Mouse niet links EN rechts tegelijk kan indrukken. (Een veel gebruikte functie in World of Warcraft:P ). Da’s eigenlijk de enige reden dat ik naast de Magic Mouse ook nog een ouderwetse Logitech heb.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    SunKeeper op 27 januari 2012

De 2 fysieke knoppen heeft een Magic Mouse ook gewoon, alleen zitten ze dan niet op het oppervlak maar er net onder.

De Magic Mouse heeft, net als de Mighty Mouse ervoor, maar één echte knop, en dat is de hele bovenkant die scharniert. De aanraakgevoeligheid zorgt ervoor dat je links of rechts kunt klikken.

SunKeeper op 27 januari 2012

Op elke muis (met Windows kan het niet eens) kun je dan Control gebruiken op de Mac voor de rechterklik, als je echt te lui bent om 2 vingers te gebruiken of 1 vinger die ene centimeter te verplaatsen.

Het lijkt mij dan toch dat je niet echt lui bent als je liever je andere hand verder verplaatst dan je die ene vinger zou moeten doen;)

Ree op 28 januari 2012

Enige wat ik jammer vind is dat de Magic Mouse niet links EN rechts tegelijk kan indrukken.

Je kunt wel extra programma’s installeren waarmee je dat toch kunt doen, MagicPrefs bijvoorbeeld.

Ree op 28 januari 2012

(Een veel gebruikte functie in World of Warcraft:P ).

Ik gebruik dat nooit — W of ? indrukken gaat me net zo makkelijk af:)

Bijdrager
    Ree
    Ree op 28 januari 2012

Enige wat ik jammer vind is dat de Magic Mouse niet links EN rechts tegelijk kan indrukken.

Je kunt wel extra programma\’s installeren waarmee je dat toch kunt doen, MagicPrefs bijvoorbeeld.

Die ga ik uitproberen

Ree op 28 januari 2012

(Een veel gebruikte functie in World of Warcraft:P ).

Ik gebruik dat nooit — W of ? indrukken gaat me net zo makkelijk af:)

[/quote]
    Soms is het handiger om de 2 knoppen te gebruiken; bijvoorbeeld om te rennen/vliegen en tegelijk met de linkerhand met de guild te chatten.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Zoals ik zei: ? indrukken:) Of heb je geen toetsenbord met numeriek blok? In dat geval kun je natuurlijk altijd een andere toets instellen voor “Auto-run”.

Bijdrager
    Afroman

Je kan alle muizen die je wilt aansluiten op een Mac. Alleen je zult misschien met andere muizen niet alle functies kunnen doen binnen OSX.(swipen, tap to zoom etc).

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.