4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Apple motion, een balk uit een logo laten komen

Hallo allemaal, ik ben bezig om titelbalkjes netjes in te laten schuiven enzo. Wil dit maken in Motion.

Ben totaal geen expert hier in, is voor een projectje dat morgen af moet zijn. Maar ik wil dus nu een titel balk in laten schuiven. Dit gaat allemaal prima, enige nadeel is dat mn logo niet tegen de kant staat. En het de bedoeling is dat de titelbalk dus pas zichtbaar wordt aan de rechterkant van het logo, en zolang hij links is en dus nog niet “voorbij” het logo is dat hij niet zichtbaar is en je er dus doorheen kijkt als het ware.

Het effect moet dus eigenlijk vanuit het logo komen, alleen even geen idee hoe ik dit doe en welke opties ik hiervoor moet gebruiken. Weet iemand hier dat misschien?

Bijdrager
    Buzz

Met alleen zo’n tekstbeschrijving, zonder dat we weten hoe bijvoorbeeld het logo en de balk er uit zien, kunnen we je denk ik niet zoveel verder helpen. Je kan dan beter even op YouTube tutorials googlen, met de verschillende opties spelen, of van een standaard template gebruik maken. Wil je toch zelf verder rommelen, dan zou je kunnen denken aan het gebruik van een masker, of de zichtbaarheid bepalen met een opacity keyframe of een fade-in behaviour, etc. Er zijn zoveel mogelijkheden om zoiets te doen, maar wat de beste keuze is hangt echt van de details af.

Bijdrager
    Ricardo95

Oke, heb even een afbeelding geupload. Het gaat dus de bedoeling zijn dat de rode balk, uit het gesprek van de dag logo moet komen. Die mag aan de linker kant tijdens het inschuiven dus niet zichtbaar zijn. Heb hem momenteel in laten schuiven doormiddel van een motion path. Heb al zitten googlen, maar kom er niet echt uit tot zover, niet met de zoektermen die in mij opkomen iig.

Bijdrager
    Buzz

Je kan de balk (+animatie) in een groep plaatsen, en vervolgens een mask aan de groep toevoegen waardoor de linkerkant van de groep onzichtbaar blijft. Let wel op dat je niet het mask aan de balk toevoegt, of de animatie aan de groep met het mask koppelt, want dan gaat deze gewoon meebewegen en schiet je niks op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.