30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    Koetjesreep

Apple monitor

Ik ben aan het twijfelen.
    Aan mijn macbook (wit) 2.4Ghz wil ik graag een scherm aansluiten.
    Nu twijfel ik tussen de 20″ (de oudere) of de 24″ (maar wel gelijk 800 euro).

Kunnen beidde schermen de maximale resolutie aan, of ben ik gebonden aan de maximale resolutie van mijn macbook? En er is nog enige kwaliteit verschil tussen deze twee schermen. Graag zou ik wat ervaring willen van mensen.
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Ian83

Beide schermen kunnen door de Macbook aangestuurd worden, alleen voor de 24″ heb je een speciale adapter van mini-dvi naar min-display nodig en die is heel duur (rond de € 99,-). De 20″ heeft echter een resolutie van 1680 bij 1050 terwijl de 24″ een resolutie van 1920 bij 1200 heeft. 20″ is kleurechter (dus niet mooiere kleuren) en heeft een mat scherm wat een voordeel kan zijn. De 24″ is glossy, helderder en heeft een mooiere kleurweergave.

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt deze MacBook waarschijnlijk.

The maximum resolution supported on an external display is 1920×1200.

Dat komt overeen met de native resolutie van de 24″ Apple LED Cinema Display.
    De 20″ Apple Cinema Display heeft een native resolutie van 1680×1050.
    Jouw MacBook kan dus beide schermen zonder probleem native aansturen.
    De 24″ heeft een H-IPS paneel; de 20″ een S-IPS.
    Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150943

Apple 20″ Cinema Display (M9177-Alu)
    20″WS LG.Philips S-IPS

Apple LED Cinema Display
    24″WS LG.Display H-IPS (LM240WU6-SDA1)

Bijdrager
    Koetjesreep

Dank jullie, dat wilde ik weten:D
    Als er echt nog een kabel van 99 euro bij moet dan ga ik wel voor de 20″.:)

Bijdrager
    Pieterr

Jij kunt jouw MacBook niet op de Apple LED Cinema Display aansluiten. Jouw MacBook heeft geen mini-DisplayPort uitgang.

Bijdrager
    Koetjesreep

Er staat dit bij:

System Requirements

Compatible with Mac computers with a Mini DisplayPort, including MacBook, MacBook Air, MacBook Pro, Mac Pro, Mac mini, and iMac

Of gaat het hier om de unibody’s?

Bijdrager
    Hostyle

Jep, daarom zou je dus die dure kabel nodig hebben om jouw MacBook White aan te sluiten:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Het essentiële stuk is “Compatible with Mac computers with a Mini DisplayPort”.

Als jouw MacBook geen mini-DisplayPort uitgang heeft, heb je niks aan deze monitor helaas.

@Hostyle: welke dure kabel bedoel je precies?

Bijdrager
    Koetjesreep

Die heb ik inderdaad niet, ik heb wel een Mini-DVI port. Zou die moeten werken met de oudere 20″?

Bijdrager
    Hostyle
    ”Pieterr”

@Hostyle: welke dure kabel bedoel je precies?

De verkeerde :innocent: Ik was in de veronderstelling dat er ook een DVI naar Display Port kabel was/is. In het bericht van Ian83 haalt hij die aan. In de store kan ik hem alleen andersom vinden, om dus ‘oude’ schermen aan te sluiten op Displayports. Andersom zie ik zo niet staan. Mijn excuses:D

Bijdrager
    Ian83

@Koetjesreep: Heb je nog een mini-DVI naar DVI adapter nodig (€19,-)

Bijdrager
    Ian83

Bestaat wel, zie de link in mijn vorige post.

Bijdrager
    Koetjesreep
    ”Ian83″

@Koetjesreep: Heb je nog een mini-DVI naar DVI adapter nodig (€19,-)

Die heb ik wel al!:D

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ian83″

Bestaat wel, zie de link in mijn vorige post.

Interessant, die adapter kende ik nog niet.

Ik denk overigens dat je voor €1000 (€849 + $179) beter een andere monitor kunt kopen.

Bijdrager
    Koetjesreep

Maar een 20″ voor 399 is wel aan te raden?

Bijdrager
    Lennertpichel

heb laatst nog een 20inch aangeschaft via marktplaats, ziet er piekfijn uit, zeker ook naar mijn macbook pro unibody. scherm heb ik voor 275 gekocht… mooi prijsje toch:) die 24inch is prachtig.. maar toch ff iets te duur voor mij ..

Bijdrager
    Pieterr

@Koetjesreep: Ik zou zelf dan eerder overwegen om een 24″ Philips 240PW9ES te kopen. (prijzen)(plaatje)

Bijdrager
    Ian83

Wow, wat een lelijk scherm!

Bijdrager
    nookie

Valt best mee, wat is er zo lelijk aan dan?
    Er zijn veel lelijkere schermen.

Bijdrager
    Pieterr

Zo “lelijk” is ie zeker niet; en dat voor (minder dan) €450. Zelfde paneel als de HP LP2475w.

Model: Philips 240PW9ES/00
    Response Time: 5ms G2G
    Panel: 24″WS LG.Display H-IPS (LM240WU4)

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik kan je aanraden om dit draadje door te lezen: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=150943&start=0

Want er zijn ook andere schermen dan die van Apple die je aan je MacBook kunt hangen. En de helft kosten terwijl ze (bijna) vergelijkbare prestaties leveren.

Tenzij je natuurlijk per se een Apple scherm wilt.

Bijdrager
    dylloesz

ik zou zelf de 20 inch aanraden.. het beeld hiervan is rustiger en is lekkerder om achter te werken. Heb zelf de 20 inch thuis en de 24 inch op werk. Het glanzende ziet er misschien soms wat mooier uit maar om erachter te werken vind ik zelf minder prettig. Daarentegen vind ik de scherpte en de echte weergave op de 20 inch ook subliem!

Bijdrager
    Koetjesreep

Nog even een vraag.

Is het verstandig en haalbaar (met goede resolutie) om hem dan aan een Samsung 32″ TV te hangen.
    Dan sla ik namelijk twee vliegen in 1 klap. En een nieuwe nette tv + extern scherm.

Bijdrager
    G-Force

Dat kan wel, maar bedenk je wel dat de resolutie van zelfs Full HD TV’s niet zo hoog is voor het formaat. Dus of het wel zo lekker werkt…

Bijdrager
    Koetjesreep

Ik begrijp je niet helemaal denk ik…

Bijdrager
    sven-

Er zijn TV’s van over de 40″ die nog steeds een max. resolutie hebben van 1920×1080, terwijl de 30″ ACD al een resolutie heeft van 2560×1600. Hoe lager de resolutie bij een steeds grotere diagonaal, hoe minder “scherp” het eruit ziet.

Bijdrager
    Koetjesreep

Ah kijk, nu snap ik de post :D.
    Ik heb het even opgezocht en er staat 1366 x 768. Is dat redelijk voor zo’n 32″ tv of krijg ik dan een raar beeld?

Bijdrager
    sven-

Ik vind het een lage resolutie. Op mijn 20″ ACD heb ik al een hogere resolutie (1680×1050). Maar het ligt eraan waar je het voor wilt gebruiken; als TV op enige afstand of als monitor op je bureau, waarbij dat laatste niet echt ideaal is in dit geval.

Bijdrager
    Koetjesreep

Zeker als tv, maar ook voor films af te spelen via de macbook (720p) en voor het schrijven van artikelen. Maar voor dat laatste is het dus niet echt een aanrader?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.