One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Laptop » Apple Microfiber doekje?

Apple Microfiber doekje?

Profielfoto van jordi99

jordi99 op 17 juli 2017 #

Hallo,

Normaal kreeg je toch een Apple Microfiber doekje bij een Mac?

Profielfoto van Waffle

Waffle op 17 juli 2017 #

Klopt, maar het zou me niets verbazen als die tegenwoordig is ‘wegbezuinigd’. Zo heel goed waren die doekjes nou ook weer niet, dus het is niet echt een gemis…

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 juli 2017 #

Protip: keukenrol is ook “microvezel”.

Profielfoto van jv65

jv65 op 17 juli 2017 #

Q-collective op 17 juli 2017

En bevat houtvezels die krassen op je scherm kunnen veroorzaken.

Profielfoto van jordi99

Grappig..

@waffle, bij mijn Macbook Pro 15′ Touchbar zit niks bij.. wie heeft hem wel nog gekregen recent?

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 17 juli 2017 #

jv65 op 17 juli 2017

Ik dacht dat je een grapje maakte, maar het wordt inderdaad afgeraden. Beetje raar, maar goed.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 17 juli 2017 #

Bij mijn MacBook Pro uit 2008 zat ie al niet eens bij. Zat ie uberhaupt ooit bij een MacBook? Was het niet zo dat je hem bij de iMac kreeg?

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 juli 2017 #

In het land van ooit kreeg je van alles bij je Apple-spullen.

Wie herinnert zich nog een iPod met twee (2!) (USB + FireWire) laadkabels, een lader, een tasje en een schoonmaakdoekje. Goeie oude tijd.

B.t.w. heb ik dat fraaie grijze Apple (iMac) doekje nog steeds.

Profielfoto van NielsDam

NielsDam op 17 juli 2017 #

jv65 op 17 juli 2017

Ik dacht dat je een grapje maakte, maar het wordt inderdaad afgeraden. Beetje raar, maar goed.

Keukenpapier laat ook stof achter. Ik bestel mijn microvezel doekjes altijd in stapels bij aliexpress, lekker goedkoop en als ze vies zijn gooi ik ze ook direct weg.

Profielfoto van Waffle

Waffle op 17 juli 2017 #

@macdaddy

Bij twee van mijn MacBooks (eentje uit 2006 en een uit 2008 -allebei van die witte) zaten wel microvezel doekjes. Bij de iMac G5 van mijn vader ook, en ik meen dat de iBooks ze ook hadden. Later zat er ook nog zo’n doekje bij mijn MacBook Pro 15″ van eind 2013. Als ze er nu niet meer bijzitten dan zal dat wel sinds de Touchbar modellen zo zijn.

Profielfoto van jordi99

Pff, alles wordt uitgeknepen bij Apple..
Ze doen nu zelfs moeilijk om EarPods (met 3,5mm jack, jawel, bestaan ze nog) gratis te vervangen (in verleden lukte dit makkelijk)

Wie verzint het ook een iPhone met lightning, macbook komt erna uit, en heeft weer 3,5mm jack..
En dan nog niet eens erbij leveren bij een macbook van €2500, kosten net paar dollar voor apple om te maken..

Echt gierig sinds dhr. Cook de zaken runt.. jammer!

Mac Daddy [moderator] op 17 juli 2017 #

Wat wilde je bij die MacBook? Een doekje? Dat heeft er dus nooit bij gezeten. Oordopjes? Idem.

Heeft niet zozeer met Cook te maken, denk ik. Ook tijdens de Jobs tijd had je dat al. Ze zijn steeds kariger geworden met extra accessoires, maar leveren vaak wel het minimaal nodige. Bij de iPhone 7 leveren ze een dongle-tje naar mini-Jack. Dat is nog best vrijgevig, want dat hadden ze niet hoeven doen met de Lightning oortjes die je erbij krijgt. Uiteraard hadden ze dan een heleboel mensen minder blij gemaakt die liever met iets anders muziek luisteren, maar om goed gebruik te maken van de iPhone was het niet nodig.

En oordopjes gratis omruilen en dat nu niet meer doen over klagen? Je kreeg een gratis nieuw setje oordopjes. Dat zie je niet vaak. Mag je best dankbaar voor zijn.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juli 2017 #

iFiberWiper lag denk ik niet zo lekker in de mond :-P

BTW, zitten er nog wel van die Apple bumperstickers bij? Zodat je heel Nederland kon laten weten dat jij wel geld genoeg had voor een Mac?

Profielfoto van jordi99

Daddy, dat was jaren geleden..

Dat wel ja Night, maarja, daar hebben we er al tientallen van thuis..

Profielfoto van jordi99

En die doekje hebben er gewoon bij gezeten in het verleden, @Mac Daddy.

Profielfoto van LighScan

LighScan op 17 juli 2017 #

@ Night: geen bumpersticker bij mijn recente aankoop (iMac 21″, BTO met VESA). Was er alleszins verbaasd om, ook al heb ik er nog hopen van liggen.

Profielfoto van BettyBoo

BettyBoo op 17 juli 2017 #

Grrr. ik kreeg ooit ’n schattig zwart doekje met apple-logo, geen idee bij wat. iPod? 1x wassen, weg logo. 😑
Oh en die stickers, krijg je die nog? Ik heb er heul veul… 😛

Profielfoto van aartjan

aartjan op 17 juli 2017 #

Die doekjes zaten dacht ik bij de eerste iPad. Perfecte doekjes waren dat, ik heb eens tijden fanatiek zitten zoeken, en na veel matige heb ik uiteindelijk goede gevonden: witte doekjes bij de Action. Geen idee of ze die nog hebben, maar dat waren de enige goede, samen met die van Apple.

Profielfoto van justhan

justhan op 18 juli 2017 #

Vorige week een nieuwe iMac gekocht, maar daar zat wel degelijk zo’n doekje bij; in de doos waar het toetsenbord en de muis in verpakt waren, zat ook een doosje met dat doekje.

Profielfoto van jordi99

jordi99 op 18 juli 2017 #

@justhan, ik kocht dus een MBP 15′ Touchbar, en hier zat niks bij..

Mac Daddy [moderator] op 18 juli 2017 #

Wat ook nog is dat het met BTO te maken heeft? Als je een BTO bestelt, zit ie er wellicht niet bij? Heb jij iets aangepast aan je bestelling jordi99?

Profielfoto van justhan

justhan op 18 juli 2017 #

Mijn iMac was inderdaad niet BTO, dus als dat bij jou wel het geval is, heeft Mac Daddy gelijk. Meen me ook te herinneren dat het doekje niet bij m’n MBA zat, die ik twee jaar terug kocht en die wel BTO was.

Profielfoto van Waffle

Waffle op 18 juli 2017 #

Dat zou geen invloed moeten hebben. Mijn MacBook Pro was destijds ook een BTO, en daar zat gewoon een doekje bij. Als je naar unboxings van de nieuwe Touchbar modellen op YouTube kijkt zie je dat er bij geen enkel exemplaar zo’n doekje zit.

Apple heeft trouwens een heel artikel gewijd aan het schoonmaken van Appleproducten. Wellicht staan daar nog een paar leuke tips bij.

Profielfoto van Hydrarchos

Hydrarchos op 05 augustus 2017 #

NielsDam op 17 juli 2017
jv65 op 17 juli 2017

Keukenpapier laat ook stof achter. Ik bestel mijn microvezel doekjes altijd in stapels bij aliexpress, lekker goedkoop en als ze vies zijn gooi ik ze ook direct weg.

Dat. Een ex-collega ging er ook altijd prat op dat hij “officiële” doekjes gebruikte en geen keukenrollen of pleepapier (zoals driekwart van de mensheid waarschijnlijk gebruikt). Die doekjes zaten in een vakje van zijn tas, vaak al jaren ook, en bevatten vlekken, pindakaas, machine-onderdelen, berggeiten, etcetera. Die dan vervolgens allemaal weer over het scherm werden uitgesmeerd. Dan maar keukenpapier.

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 05 augustus 2017 #

Grappig, toevallig met opruimen van de zolder vorige week kwam ik nog twee van die grijze Apple doekjes tegen, vermoedelijk bij iMacs gezeten en nooit gebruikt, keurig opgevouwen in een plastic zakje.
En over die stickers, ik kwam tussen een hele berg oude gebruiksaanwijzingen en manuals van Apple producten een velletje met regenboog appeltjes tegen, die heb ik wel bewaard, te leuk om weg te doen.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 06 augustus 2017 #

Nostalgie (en actueel, al is de Pride alweer voorbij):-D

Over dit topic

Gestart op 17 juli 2017 door jordi99

Laatste reactie door Night

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?