17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Ni3l55

Apple Maps VS Google Maps

Wat vinden jullie eigelijk van de nieuwe Apple Maps? en waarom?
    Is Google nog steeds beter met hun kaarten en app? of zal Apple met al die geruchten over samenwerkingen met o.a. Foursquare terug komen?

(excuus als er al een topic hierover is, dan mag hier een slotje op)

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    KarelWillem

Ik vind er voornamelijk niets van. Ik gebruik het niet.

Ja.

Ja, vast.

Bijdrager
    100percentme

Apple maps voldoet precies aan mijn eisen. Ik gebruik toch niet vaak kaartendiensten. Google maps is wel \’beter\’ omdat je er meer mee kan. Daar komt bij dat google meer ervaring heeft met kaarten, dus zijn die ook beter te vertrouwen.

Apple maps is beter als je de huidige stand vergelijkt met hoe google ooit begon.

Bijdrager
    CedricH

Ik heb niet echt problemen met een van de beiden, al kent Google Maps meer plaatsen in mijn buurt. Het grote voordeel van Google Maps is dat navigatie met stem ook op oudere iPhones zoals mijn 3GS wordt ondersteund en dit bij Apple Maps beperkt is tot recentere iPhone modellen.

Bijdrager
    Rickje

Ik neig naar Google Maps. Als ik straatnamen intype bij Apple maps vindt ie ze niet, terwijl bij Google maps de straat wel wordt herkend.

Vooral bij straten waar dan een typefoutje of een voorbeeld: Dr. F. Edenweg. Type je dit als Edenweg dan vindt ie het bijv. wel direct in Google en Apple maps kan er niks mee. Ik mis dat stukje gemak. Maar ik verwacht dat het een kwestie van tijd is voordat dat ook bij Apple maps zo is.

Bijdrager
    Melbuuln

Bij mij staan de App’s naast elkaar.
    Start meestal al eerste Apple Maps op en als deze de locatie niet kan vinden dan switch ik door naar Google Maps.

Alleen als ik weet dat ik Streetview nodig heb start ik meteen Google Maps op.

Bijdrager
    Ni3l55

Dat vind ik wel jammer dat Streetview er niet meer standaard op zit.
    Bij de Google Maps app kan je niet meer willekeurig een ‘pin’ plaatsen om op die specifieke locatie Streetview te gebruiken.

Bijdrager
    Melbuuln

Streetview zit wel standaard in de Google Maps app.
    De straat invoeren of aanklikken en dan een swipe van beneden naar boven.

Inactief
    Anoniem

@Rickje: weet je zeker dat het dan niet de Jaap Edenweg is?

Bijdrager
    pim939

Ik gebruik alleen apple maps op mijn iphone. Streetview gebruikte ik toch nooit en werkt toch niet in mijn straat. Het enige wat wel leuk zou zijn in de apple maps is de optie fietsroutes. Maar ik denk dat die er nog wel gaat komen. Ik denk ook zeker dat apple uiteindelijk google wel in haalt, ook al duurt dat misschien wel nog een jaar of langer, ze hebben echt een sterke start gemaakt (vind ik). Ik denk niet dat er streetview in apple maps komt maar dat ze zo veel mogelijk straten in 3D gaan zetten net zoals google dat heeft gedaan met street view.

Bijdrager
    Kdingo

Bij mij is het juist dat Google de straatnamen etc wel eens niet vindt en Apple Maps wel.

Inactief
    Anoniem

Google maps, zowieso. Niets zo handig als streetview.

Bijdrager
    Rickje
    koen op 07 januari 2013

@Rickje: weet je zeker dat het dan niet de Jaap Edenweg is?

Als ie iets heeft gevonden kun je altijd nog inzoomen en de straatnaam lezen om te checken of er F., J. of Dr. F. voor staat.

Bijdrager
    gipsman

Voor navigatie gebruiken Apple/Google Maps ook je data abo, waardoor in het buitenland de kosten op kunnen lopen.
    Tomtom en Navigon bv. zijn weliswaar duur in aanschaf, maar gebruiken enkel gps en hebben een menselijke stem, geen onaangename computerstem.

Bijdrager
    KarelWillem

Waze is gratis.

Navigeert 7000 mijl beter dan Apple en Google samen, en heeft daarnaast nog eens een veel fijnere stem.
    Die ook nog eens veel beter de straatnamen duidelijk weet uit te spreken.

Je moet alleen wel tegen een beetje cartooneske sfeer kunnen, zo hier en daar.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.