4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    tklapgat

Apple Maps laadt de kaarten niet

Soms duurt het vreselijk lang, en soms lukt het helemaal niet:
    Als ik een plaats of een route in ‘Kaarten’ opzoek, komt er een kaart of een route (met tijdsaanduiding en eventuele alternatieven) maar verder niets. Ik heb het zowel op mijn iMac als op de iPad.
    Zo vraag ik nu de route van mijn locatie naar Troyes; ik krijg een kaart met 2 spelden en drie routes van 4u15 tot 4u33 op een witte achtergrond met ruitjes (of een zwarte bij Sateliet). En al de rest komt niet.

(Ik heb nochtans alles mooi betaald)

Peter

Bijdrager
    hatolex

Misschien een open deur, maar waarom niet Google maps gebruiken?

Bijdrager
    Q-collective
    tklapgat op 24 juli 2017

Soms duurt het vreselijk lang, en soms lukt het helemaal niet:
    Als ik een plaats of een route in ‘Kaarten’ opzoek, komt er een kaart of een route (met tijdsaanduiding en eventuele alternatieven) maar verder niets. Ik heb het zowel op mijn iMac als op de iPad.
    Zo vraag ik nu de route van mijn locatie naar Troyes; ik krijg een kaart met 2 spelden en drie routes van 4u15 tot 4u33 op een witte achtergrond met ruitjes (of een zwarte bij Sateliet). En al de rest komt niet.

Wat gebeurt op je iPhone als je de wifi uitzet en dus de 4G verbinding gebruikt? Het lijkt namelijk op een netwerkprobleem.

tklapgat op 24 juli 2017

(Ik heb nochtans alles mooi betaald)

Peter

Dan ben je opgelicht. Apple Maps is gratis;)

Bijdrager
    tklapgat

Goede poging Q-collective.

Mijn iPhone doet het niet beter, want die stelt dat ik Offline ben als ik die route vraag, terwijl dat natuurlijk niet het geval is.
    Als ik nu op vliegtuigmodus een ander adres vraag, krijg ik het wel, maar een route weigert hij wegens ‘offline’. En toch wisten zowel mijn iPhone als mijn iPad dat ik op mijn iMac die route had gevraagd, want het was hun eerste voorstel voor een zoekopdracht.
    Vorige week had ik hetzelfde in een hotel in Leiden (ben van Mechelen, België) met wifi waar mijn iPad én mijn iPhone mij in de steek lieten. Heel soms werkte het toch (met de roaming moet mijn iPhone het in de stad toch ook doen?) maar het is echt niet meer normaal.

Voor alle duidelijkheid: ik heb nog een groot probleem, en misschien is er een verband.
    Sinds een paar weken krijg ik de boodschap dat ik mijn iCloud van 50GB moet upgraden omdat ik iets meer dan 120 GB zou gebruiken.
    In de opsomming van mijn verbruik haalt ‘Documenten’ slechts 300MB en toch zou ‘Documenten’ verantwoordlijk zijn voor het enorme verbruik.
    Ik heb daarover een interessant gesprek gehad met de helpdesk van Apple op een Iers nummer met een Nederlandse medewerker, en ik moest op de zes toestellen alle iCloud afzetten, 24 uur wachten en dan stuk voor stuk opnieuw opstarten.
    Ik zag geen verschil na 24 uur, heb alles opnieuw geactiveerd, en ik heb (voorlopig) bijbetaald tot 200GB, en nu lijkt er geen probleem te zijn, hoewel die 120GB documenten toch niet echt kan bestaan.
    Volgens die vriendelijke Apple-aar was er misschien een vraag tot backup van een programma als WhatsApp die nogal veel plaats zou gereserveerd hebben. Dat klonk zoals soms met kredietkaarten gebeurt maar 120GB reserveren voor iets dergelijks lijkt toch op een olifant reserveren voor een kopie van een mug.

Ja sorry, die ganse uitleg heeft wellicht niets met AppleMaps te maken, maar misschien is er toch een verband, en zit er iets in de weg dat zo danig veel van mijn Appletoestellen vraagt dat Maps ook al niet meer werkt.

Ik woon in een gebied met 3D-dekking van AppleMaps en dat is wel wat duidelijker en mooier dan GoogleMaps.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.