13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacDon

Apple maps app verdwenen, wat nu?

Hallo allen,

Vanavond wilde ik de Apple maps app verplaatsen naar een andere pagina op de iPad. Tijdens het slepen ging er iets mis en nu is de app verdwenen. Werkelijk geen idee waar ie is gebleven.
    Maar ik kan de app ook nergens meer vinden in de app store. Mijn vraag: hoe krijg ik de maps app terug op mijn iPad?
    Alvast bedankt voor het beantwoorden en meedenken:-)

Gr. Don

Bijdrager
    fatboysmart

Waarschijnlijk heb je hem met verslepen bovenop een andere app gesleept, en heb je een mapje gemaakt. Even heel goed zoeken, want ik weet bijna wel zeker dat hij er nog steeds op staat. De standaard apps van Apple kun je namelijk niet eens wissen al zou je dat willen.

Bijdrager
    MacDon

Bedankt voor je snelle reactie!
    Maar hij zit echt niet in een mapje hoor. Bij instellingen staat hij nog wel in het rijtje maar als ik zoek (helemaal naar rechts swipen) dan vindt ie alleen Google maps en safari (zoeken).
    Bizar toch!? Maar niks te vinden verder:-(

Gr. Don

Bijdrager
    Koning Frank

Heb je je device gejailbreakt? Zo ja, respring even.

Bijdrager
    Yggdrasil

Is er al een jailbreak voor iOS 6?

Kijk even of je hem vindt door te zoeken met de zoekbalk (uiterst links op je iPad).

Bijdrager
    fatboysmart

Dat is inderdaad bizar. Normaal gesproken is het niet eens mogelijk om een basisapp te verwijderen.
    Je iPad heeft neem ik aan geen jailbreak?

Misschien helpt het om de iPad eens helemaal te herstarten (je raakt niets kwijt).
    Dit doe je door de home button (voorop) en de sleep button (bovenop) tegelijk ingedrukt te houden voor ongeveer 10-15 seconden. Belangrijk is om beide knoppen ingedrukt te houden totdat je het witte apple logo weer ziet verschijnen. Als je ze eerder loslaat, dan helpt het niet.

Probeer dat eens en laat even weten of het heeft geholpen.

Bijdrager
    MacDon

Nee geen Jailbreak hier.
    Als me dit nou was overkomen met die stomme Kiosk app;-)
    Heb de restart uitgevoerd maar geen maps te zien.
    Zoekfunctie/balk ook zonder succes.
    Nog steeds verbaasd op de bank…

Bijdrager
    MacDon

Update! Als ik via de zoekraak zoek op “kaarten” dan verschijnt de app wel! Ik zocht op maps…
    Maar het icoontje van kaarten is nog steeds nergens te vinden.
    Ik red me er wel mee maar handig is het niet natuurlijk.

Overigens nogmaals dank voor de reacties!

Gr. Don

Bijdrager
    fatboysmart

Weet je zeker dat er geen extra pagina is aangemaakt waar alleen de kaarten app op staat? Even helemaal naar rechts scrollen? Anders zou ik gewoon wachten tot de volgende update van iOS 6 en hopen dat hij dan weer terug is. Anders zul je hem aan iTunes moeten hangen en ‘Herstellen’.

Bijdrager
    MacDon

Hebbes! Stond op een extra pagina… Oeps…
    Wel vreemd. Omdat daar niet echt reden toe is, aangezien de derde pagina nog ruimte biedt.
    Pfoei man, ik ben wel ontzettend aan weekend toe denk ik.;-)
    Bedankt en een heel fijn weekend allemaal!

Gr. Don

Bijdrager
    Beech

Op je scherm zie je onderaan stipjes staan, die geven het aantal actieve pagina’s (schermen) aan, maximaal 10, inclusief de eerste, die je kreeg toen je wilde zoeken.

Bijdrager
    Koning Frank
    Yggdrasil op 04 januari 2013

Is er al een jailbreak voor iOS 6?

Kijk even of je hem vindt door te zoeken met de zoekbalk (uiterst links op je iPad).

Een vriend van mij zei dat hij z’n iOS 6 device had gejailbreakt.

Bijdrager
    Liquid

iOS 6 is te jailbreaken als je een 3GS hebt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.