7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Booden

Apple mail zet mijn naam ineens in hoofdletters

Ik heb mijn mail naar een andere MAC overgezet. Nu laat hij ineens mijn naam bij de mailberichten in HOOFDLETTERS zien. Ik heb alle instellingen nagekeken en nergens (zeker ook niet bij accounts) staat mijn naam in hoofdletters. Het vreemde is dat het bij vrijwel alle mails gebeurd die mij als geadresseerde kennen maar ook niet bij allemaal.

Iemand een suggestie?

Bijdrager
    Koning Frank

Apple pakt je terug omdat je MAC in hoofdletters schrijft -ipv Mac – .

Bijdrager
    essiw

Een suggestie is dat je een screenshot post zodat we weten waar je naam staat wat je bedoelt. Staat dit in je mailadres?, als aanhef? als onderwerp? enz.

Bijdrager
    JWB

Je zou eens kunnen kijken bij Systeeminstellingen->Taal en Regio, wat je hebt staan aan toetsenbordvoorkeuren.

Bijdrager
    Booden

JWB Dank voor je suggesties. Daar alles nagekeken maar heeft kennelijk niets te maken met hetgeen ik meldde.

essiw Screenshot is wat lastig. Toelichting kan ik zeker geven. De naam in hoofdletters komt alleen voor in de lijst van e-mails in bijv. de Inbox. Niet in de mailadressering zelf. Daar staat het gewoon met kleine letters. Dus uitsluitend in de overzichtslijsten van de postbussen.

Bijdrager
    essiw

Misschien staat je naam in hoofdletters in je adresboek op je computer (is een aparte app). Anders zou het nog kunnen dat je naam in hoofdletters staat als contact in je oorspronkelijke mailprogramma (gmail, hotmail, o.i.d.) Iets anders zou ik ook niet weten.

Bijdrager
    Booden

essiw Dank opnieuw voor je reactie!

Het probleem is opgelost. Nadat e-mail werd afgesloten en de Mac in “sluimer” had gestaan was bij het opnieuw openen van de mail het probleem weg!
    Vraag me niet hoe het kan maar het is nu in orde!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.