16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Martijn Snels

Apple Mail verstuurt mails in Times

Ik zit met een probleempje. Als ik een E-Mail stuur vanuit Apple Mail wordt dit verzonden in Times wat niet echt handig is aangezien ik dit lettertype eigenlijk echt verafschuw.
    Mijn handtekening is in Helvetica en ik zou graag de rest van ’t bericht ook opgemaakt in Helvetica verzenden ipv. in Times. Volgens mij moet dit mogelijk zijn, wat doe ik dus fout?

Onderstaande mijn instellingen
    [URL=http://img232.imageshack.us/my.php?image=afbeelding63om8.png][/URL]

[URL=http://img395.imageshack.us/my.php?image=afbeelding64tv1.png][/URL]

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iNsane

Mag ik vragen hoe je dat hebt gecontroleerd? Op een windows machine van de ontvanger? Lucida Grande en Helvetica zijn nl. geen standaard-aanwezige fonts op Windows machines. Die zullen in zo’n geval (veelal) terugvallen Times.

Overigens zijn mijn instelligen hetzelfde. Ik heb echter nog niet de moeite genomen mail ook onder een ander OS te bekijken:)

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”iNsane”

Mag ik vragen hoe je dat hebt gecontroleerd? Op een windows machine van de ontvanger? Lucida Grande en Helvetica zijn nl. geen standaard-aanwezige fonts op Windows machines. Die zullen in zo’n geval (veelal) terugvallen Times.

Overigens zijn mijn instelligen hetzelfde. Ik heb echter nog niet de moeite genomen mail ook onder een ander OS te bekijken:)

Replies van klanten is mijn bericht in Times… En op een Mac van iemand anders is het in Entourage ook in Times… Ofwel Mail verzend hem zonder opmaak!

Bijdrager
    Fierry
    ”Martijn
    ”iNsane”

Replies van klanten is mijn bericht in Times… En op een Mac van iemand anders is het in Entourage ook in Times… Ofwel Mail verzend hem zonder opmaak!

Als een Windows machine het lettertype niet herkent en het converteerd in Times wordt de reply ook beantwoord met Times

Bijdrager
    Martijn Snels

Dat is toch niet mijn vraag? Ik vraag hoe los ik ’t op.. Niet waarom dit gebeurt in Outlook…

Bijdrager
    iJos

mails opmaken/versturen in arial

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”iJos”

Handmatig is geen optie, kost te veel tijd iedere keer!

Bijdrager
    iJos
    ”Martijn
    ”iJos”

Handmatig is geen optie, kost te veel tijd iedere keer!

Hé, wat dacht je van arial kiezen bij lettertype berichten in de voorkeuren? :x

Bijdrager
    Martijn Snels

Wat dacht je van eens kijken waarop mijn instellingen staan ingesteld voor iets te roepen! :sealed:

Het probleem heb ik tijdelijk even opgelost via deze work-around maar het is niet echt praktisch.

http://www.screencast.com/users/druidb/folders/Jing/media/c1ff4ade-ed3a-4cd3-98c6-bc1a9bc8f609

Bijdrager
    iNsane
    ”Martijn
    ”iNsane”

Dat hoeft niet. Het is heel goed mogelijk dat ‘de andere kant’ dat font gewoon niet heeft en het _hele_ bericht een andere opmaak geeft, waardoor jij ‘m dus in Times terugkrijgt.

”Martijn

Dat is toch niet mijn vraag? Ik vraag hoe los ik ’t op.. Niet waarom dit gebeurt in Outlook…

Je mag naar mijn idee wel iets vriendelijker zijn tegen iemand die je probeert te helpen met je probleem. Daarnaast is hetgeen hij zegt ook nog eens waar – en misschien wel heel relevant.

”Martijn

Wat dacht je van eens kijken waarop mijn instellingen staan ingesteld voor iets te roepen! :sealed:

Jouw instellingen geven nergens “Arial” aan, maar Lucida Grande en Helvetica. Je zou kunnen proberen om het ‘Berichten lettertype’ op ‘Arial’ te zetten (ipv. Helvetica). Op die manier wordt het bericht opgemaakt in Arial, en als de ontvanger dat font ook heeft – krijg je replies ook in Arial – tenzij de klant zijn font heeft ingesteld op Times, of alle opmaak stript.

Bijdrager
    Martijn Snels

Ik meen toch echt dat op iedere Windows computer ook Helvetica is te vinden. Ik zal het zo eens gaan proberen…

Over dat vriendelijker zijn, als iemand mijn vraag niet leest is hij niet bepaald aan het helpen. Ik zie dit steeds vaker hier op OMT dat er maar vlug vlug een antwoord naar iemand toe wordt geworpen en niet wordt gelezen, dat is erg jammer! De melding die hij maakt is irrelevant aangezien het hier betreft het tonen van berichten en niet het schrijven, dat is een verschil in Apple Mail wat op verschillende plaatsen staat omschreven, helaas…

Sleutelbeheerder
    Night

De arial is ook geen garantie, aangezien de arial van Mac iets anders heet als de arial van windows.

Ik heb mijn opmaakfont staan in arial 12pt en mijn hantekening ook: bij replies wordt mijn handtekening wel als arial herkend, maar mijn bodytekst niet. Rara…..

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Night”

De arial is ook geen garantie, aangezien de arial van Mac iets anders heet als de arial van windows.

Ik heb mijn opmaakfont staan in arial 12pt en mijn hantekening ook: bij replies wordt mijn handtekening wel als arial herkend, maar mijn bodytekst niet. Rara…..

Lekker is dat zo… Ik dacht dat Steve juist zo’n ‘visual’ man was maar dat valt vies tegen zo, het ziet er namelijk niet uit dit type zo…

Bijdrager
    Hajo Telding

Fascinerend dat kennelijk niemand hier een passend antwoord op heeft… Ik heb hetzelfde probleem, alles staat bij mij keurig op Arial ingesteld, maar replies van pc’s zijn vaak of altijd in Times. Zelfs mijn in html opgemaakte signature die ook echt in Arial is opgemaakt verandert in Times… Ziet er inderdaad niet uit! Er is waarschijnlijk geen oplossing voor?

Bijdrager
    Dick de Roos

Zou het kunnen zijn (ik opper maar wat) dat de (Windows-)ontvangers hun mail hebben ingesteld als platte tekst?
    Als dat zo is, kan je lettertypen instellen tot je een ons weegt, maar dan wordt alles weer omgezet.
    Overigens dacht ik dat de ombouwtekst Courier is.

Bijdrager
    Hajo Telding

Nee, dat is het volgens mij niet, want het is echt Times wat er terug komt. Ik blijf het een raadsel vinden en de enige mogelijke verklaring die ik gelezen heb is dat Arial in Apple niet hetzelfde is als Arial in WIndows.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.