19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    sytrusze

Apple Mail tip!

Beste leden,

Ik wil graag deze Apple Mail tip met jullie delen in de hoop dat niemand door dezelfde hel als mij hoeft te gaan. Apple mail selecteert de volgende optie automatisch als je een nieuwe mail toevoegt, welke ervoor zorgt dat automatisch na een week tijd al je mail van de server wordt verwijderd! Aangezien ik Hotmail gebruik heb ik dagenlang op het internet gezocht naar een oplossing om al mijn mails weer terug te krijgen naar de server…uiteindelijk wel gelukt gelukkig maar niet alles helaas.

Dus bij deze:

/uploads/community/0681d7950cbb87eb89a591195bc811363692e7df_0.jpg

Bijdrager
    sytrusze

Bijdrager
    Hailstorm

Welkom bij het oude POP3.

Bijdrager
    MacTS

Ik denk dat er maar weinig leden zijn die dit niet wisten dus ik denk niet dat je nu heel OMT in jubelstemming hebt gebracht met deze ‘wereldtip’.

Moderator
    unSOUND

Sterker nog, als je dit gewoon gelijk op het forum gevraagd had, had je dit waarschijnlijk binnen een uur van iemand gehoord, en had je geen “dagenlange hel” gehad ook…:wink:

Moderator
    Strifer

Toch +1 voor het zelf uitzoeken in plaats van meteen naar het forum te rennen waar iedereen je zegt dat je maar eerst zelf moet zoeken.

Handige tip voor diegene die dit wellicht nog niet weten en geen gebruik maken van IMAP.

Misschien kun je de titel iets duidelijker maken, zodat men begrijpt/ziet waar de tip op van toepassing is!

Bijdrager
    Gates
    unSOUND op 20 januari 2012

Sterker nog, als je dit gewoon gelijk op het forum gevraagd had, had je dit waarschijnlijk binnen een uur van iemand gehoord, en had je geen “dagenlange hel” gehad ook…:wink:

Ja, en dan had jij vast zijn topic op slot gegooid met de mededeling dat hij de zoekfunctie had moeten gebruiken i.p.v. te vragen.

Moderator
    unSOUND

Als er al een topic over bestaat wel… En dan had ik er ( zoals het hoort ) een link bij gedaan naar dat topic, en had hij dus inderdaad zijn antwoord binnen een paar tellen gehad, zoals ik al zei. :sarcastic:

Bijdrager
    Gates

Hahah

Moderator
    unSOUND

Kijk nou toch eens wat ik vind zeg:

Alle hotmail berichten weg in Mail

Bijdrager
    2eSteve

Komt ook omdat je met POP3 werkt.:sarcastic: Gebruik gewoon IMAP, vinden de meeste mensen beter.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik denk dat het belangrijkste dat je uit deze tip kunt leren is dat het een goed idee is de voorkeuren van een programma, en zeker accountinstellingen, altijd door te kijken voordat je er echt mee aan de slag gaat. Ook al verander je er niks in, je ziet in elk geval wat je kúnt aanpassen — en wellicht vallen je dingen op zoals dit:)

Bijdrager
    sytrusze
    unSOUND op 20 januari 2012

Heheh lol, helaas heb ik mijn glazenbol verkocht op marktplaats dus kan niet meer in de toekomst kijken;)

Wat betreft het terugkrijgen van mn mails op de server…Ik heb op meerdere forums hulp gevraagd over het terugkrijgen van mijn mail op de server maar dit scheen onmogelijk te zijn bij Hotmail en ik heb zelfs 2 keer contact met hotmail gezocht en die vertelde mij 2 keer dat het onmogelijk was, uiteindelijk toch met een omslachtig rattenplannetje gekomen:)

@ Strifer; Titel mocht inderdaad wel wat duidelijker ja, excuus. Kan ik deze nog aanpassen?

@ Jakko; Precies, is inderdaad een mooie tip die ik de laatste tijd steeds vaker handteer om een of andere vreemde reden… :yum:

Moderator
    unSOUND
    sytrusze op 21 januari 2012

Heheh lol, helaas heb ik mijn glazenbol verkocht op marktplaats dus kan niet meer in de toekomst kijken;)

Maar je kunt hopelijk wel leren van het verleden. De volgende keer moet je je dus niet generen om hier te zoeken en als je het niet kan vinden alsnog te vragen. Want zoals je ziet heb je vrij snel een antwoord, of een link naar een topic met het antwoord.:smile:

Bijdrager
    Dick de Roos

Vragen is goed, maar als je het antwoord niet vermoed, heeft zoeken ook niet zoveel zin.
    Anders gezegd: de TS had nooit gedacht dat zijn mails na enige tijd van de server zouden zijn verdwenen.
    Dus zou hij die vraag nooit gesteld hebben.
    Overigens zou ik de mails laten overzetten naar Hotmail of Gmail o.i.d., maar ze wel van mijn POP-mail af laten halen.
    Anders gaat de provider weer zeuren dat de mailbox zo vol is….
    Heb ik nog een vraagje:

@2eSteve

Komt ook omdat je met POP3 werkt. Gebruik gewoon IMAP, vinden de meeste mensen beter.

Hoe doe je dat dan? Een andere mail-provider kiezen?

Bijdrager
    sytrusze
    Dick op 21 januari 2012

Vragen is goed, maar als je het antwoord niet vermoed, heeft zoeken ook niet zoveel zin.
    Anders gezegd: de TS had nooit gedacht dat zijn mails na enige tijd van de server zouden zijn verdwenen.
    Dus zou hij die vraag nooit gesteld hebben.

Precies, dat probeerde ik dus te zeggen;)

Hoe doe je dat dan? Een andere mail-provider kiezen?

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven, wellicht iemand anders wel.

Moderator
    unSOUND
    sytrusze op 21 januari 2012

Precies, dat probeerde ik dus te zeggen;)

Je zegt zelf dat je dagen op internet gezocht hebt hoe het komt dat je mails weg waren van de server… Als je dus gewoon hier aan ons gevraagd had: “Hoe komt het dat mijn mails niet meer op de server staan ?”, had je dus zo een antwoord gehad, DAT bedoelde ik te zeggen.:smile:

Bijdrager
    sytrusze

Ahaa, juist. In het vervolg gaat dat zeker ook gebeuren:lol:

Moderator
    Strifer

Als je je muisaanwijzer over je avatar heen houdt zie je een icoontje verschijnen. Als je daar op klikt zie je vier opties verschijnen. De laatste optie, zonder icoontje (%^&*), is om je post en titel te bewerken. Wel uiteraard bij het openingsbericht doen, anders kun je alsnog die titel niet veranderen.

Succes.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.