7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    404

Apple Mail – strike through text verdwenen?

ik gebruik Mail ook vaak als kladblok en vind <s>strikethrough</s> tekst erg handig (zat eerst onder show fonts – command+T), maar kan het nergens meer vinden. waar is het gebleven?

Ik gebruik versie: Version 5.3 (1283)

Bijdrager
    404

lukt dus niet om tekst door te strepen hier

Bijdrager
    Shmoo

Waarom gebruikt je niet een TextEditor die daar handig voor is. Je hebt op vandaag zoveel TextEditors die MarkDown ondersteunen en dan kun je gewoon **dit typen** om tekst bolder te maken of -dit typen- om alles door te strepen en zo zijn er nog veel meer eenvoudig manieren. Het werkt sneller dan shortcuts en het is makkelijker aan te leren dan je denkt.

http://daringfireball.net/projects/markdown/basics

Bijdrager
    404

omdat het eerst wel kon en nu niet meer. het is ook meer dat als iemand mij bep. tekst mailt ik kan replyen dmv strike through van hun tekst en een betere optie geven. dus dan haal ik het niet weg, maar is de boodschap wel duidelijk.

een alternatief proberen kan zeker, die heb ik zat. ik was gewoon benieuwd waarom het weg is. Ik heb wel gevonden dat als ik een nieuwe mail maak en dan de tekst selecteer en ctrl+klik (rechtsklik) het nog wel tevoorschijn komt onder font>styles.. maar ik krijg het niet actief.

bedankt iig!

Bijdrager
    Shmoo

Geen idee waarom het ineens weg is, zo past Apple wel meer aan zonder verdere uitleg.

Maar wordt deze functie ook niet actief zodra je tekst selecteert ?
    Dus eerst bepaalde regels met tekst selecteren en dan rechtermuis > font > styles

Inactief
    Anoniem

Volgens mij lukt het alleen nog via het Lettertype menu (cmd+T).

Bijdrager
    404

@jv65 zo zag cmd+T er eerder ook uit bij mij, maar nu ziet het er zo uit:

Maar wordt deze functie ook niet actief zodra je tekst selecteert ?
    Dus eerst bepaalde regels met tekst selecteren en dan rechtermuis > font > styles

@Shmoo
    ja dat lukt me ook, en ik krijg dan wel het menu, maar als ik struck through selecteer vanuit dropdown en dan op apply of done klik, dan gebeurt er niets.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.