12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian Gijsen

Apple Mail – Server Issues

Apple Mail werkt op dit moment erg slecht i.c.m. mijn MobileMe abonnement. Mails gaan niet direct de deur uit (ik krijg een melding met de vraag of ik een andere uitgaande server wil proberen, pas na opnieuw selecteren van de mobileme-server gaat mijn mail eruit), mails komen traag binnen en Mail geeft de hele tijd de volgende melding:

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of zal het allemaal te maken hebben met de overgang naar iCloud (wat ik overigens zeer kwalijk zou vinden)?

Bijdrager
    Julian Gijsen

Upload ging niet goed, bij deze.

Bijdrager
    edou

Ik ervaar momenteel hetzelfde.
    Moet er wel direct bij vermelden dat ik net twee computers ben gaan gebruiken met mobile-me, dacht dat het daar aan lag, maar misschien wel niet dus.

Bij de status van mobile-me geen nieuws hierover…

Bijdrager
    mtooster

Het zal inderdaad te maken hebben met de overgang naar iCloud…
    Op dit moment zijn er denk ik heel veel mensen bezig om systemen om te zetten en misschien wel aanpassingen aan MobileMe te doen om de overgang voor de gebruikers zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Bovendien zal het ook wel gewoon heeeeeel erg druk worden op de servers van Apple vandaag, daar valt denk ik weinig aan te doen.

Laten we hopen dat het niet zo’n fiasco wordt als met de MobileMe/iPhone OS 2 lancering van 2008…..

Maar bereid je voor de zekerheid maar wel vast voor op wat minder snelle mail dan gebruikelijk.

Bijdrager
    powermaccie

Zelfde hier. Al is het bij mij al wel een tweetal dagen aan de gang. Inloggen via Safari in “Mobile.me” is geen probleem.
    Grtz
    Ludo

Bijdrager
    edou

Denk dat je gelijk hebt, dankje.

Bijdrager
    iKevin

Ik heb al enkele weken problemen met de mobile.me server. Kan er niks mee versturen en werd dus gedwongen om een andere te kiezen, wat wel gewoon werkt.

Bijdrager
    powermaccie

Rare is ook dat de mail vlotjes kan verstuurd en gecontroleerd worden via mijn iPhone en iPad. Enkel de “Mail” applicatie op mijn desktop ondervind problemen.

Bijdrager
    BJVR

Is de overgang van MobileMe naar iCloud.

Ik heb ook al een paar keer mijn wachtwoord opnieuw moeten ingeven, sinds vannacht

Dit probleem zal wel na vandaag weg zijn.

*ik heb meer hinder van de zwaar waardeloze traagheid van de OMT server!
    volgens mij heeft OMT nu al te maken met de bezoekersaantallen dat het normaal heeft over een hele maand, door de dood van Steve Jobs.

Bijdrager
    nbohemen

Heb er ook sinds vandaag last van. Zal inderdaad overgang naar iCloud zijn.

Bijdrager
    mtooster

Er staat dat ze het alweer opgelost hebben:
    http://www.apple.com/support/mobileme/system_status_history.html

Klopt dat?
    Ik zit ondertussen op een roze iCloud dus kan het niet controleren….

Daar is overigens ook te zien dat ze de laatste dagen vaker een korte storing hadden (steeds van een uurtje ofzo)
    Het zal dus inderdaad wel te maken hebben met de iCloud overgang…. het omzetten van bijvoorbeeld DNS en dergelijke is nu eenmaal geen secondewerk…

Bijdrager
    milann

Zelfde hier, gisteren ook al last van trouwens…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.