6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Olivier1978

Apple Mail postbussen

Op mijn iMac werk ik met Apple Mail en heb daarin een aantal postbussen geprogrammeerd zodat sommige mails direct in een specifieke postbus komen te staan.
    Mijn mail gaat via one.com en ik maak gebruik van IMAP accounts. Op mijn iPhone heb ik deze email-accounts ook staan zo kan ik onderweg mijn mails ook raadplegen. Dit klinkt niet meer als logisch uiteraard.
    Maar nu,.. die postbussen die ik heb aangemaakt op Apple Mail komen niet op mijn iPhone mail te staan. Ambetanter nog, sommige mails komen wel te staan in de postbus op de iMac, maar verschijnen (soms) helemaal niet op mijn iPhone. Vreselijk ambetant als je onderweg bent..

Weet iemand raad?

Bijdrager
    16jeffrey

i’ll just leave this here

ambetant

(Vlaams) irritant, naar, onhebbelijk, vervelend
    Gevonden op http://www.encyclo.nl/begrip/ambetant

On topic… geen idee, sorry8-)

Bijdrager
    SvS

:-) ook wat geleerd, jeffrey

Heb je in voorkeuren gekeken op de mac bij Mail dat de mails op server moeten blijven staan als het opgehaald is?

Bijdrager
    Olivier1978

Bij voorkeuren van Mail kan je niet echt de optie “blijven staan op server” bij een IMAP account. Of heb ik dit verkeerd voor?

Bijdrager
    fixar

Hier ook one.com en IMAP en na het aanmaken van een map op mijn mac (meer precies, een subfolder onder het imap-account, dus niet een map in de “op deze mac” verschijnt na het verversen dezelfde map ook netjes in de lijst met mappen in de mail-app op de telefoon.

Misschien even je iPhone herstarten?

succes

Bijdrager
    macpro

De mappen die je op je Mac hebt aangemaakt staan ook alleen maar op de Mac.
    Daarom zie je ze niet op de iPhone.

Wil je de mappen ook op de iPhone zichtbaar hebben, dan moet je ze aanmaken onder het mail account in plaats van lokaal.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.