7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    junoburger

Apple Mail opnieuw installeren

De laatste paar weken heeft mijn mail applicatie kuren. Is het mogelijk alleen de Mail applicatie opnieuw te installeren onder OSX 10.7.3?

Zo ja hoe doe je dat als je geen disc hebt, ik heb OSX via de AppStore gedownload en geïnstalleerd.

Thanks!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Van een andere Mac kopi├źren, of uit een (Time Machine-)back-up terughalen zou moeten werken.

Bijdrager
    JWB

Al geprobeerd:
    – de preferences verwijderen?
    – schijfbevoegdheden herstellen?

Bijdrager
    tarun

Welke kuren?

Heb je al geprobeerd om de postbussen opnieuw op te bouwen?

Bijdrager
    junoburger

Ik gebruik Exchange om mijn mail te lezen. Wat er mis gaat:
    – kan Mail soms nIet afsluiten met quit
    – ik gooi soms mails weg of verplaats die en dan staan ze even later weer in de inbox.

Postbussen opnieuw opgebouwd al gedaan en aan de kant van de exchange server bij de hosting provider is alles gecheckt en gereset. Op mijn iPhone en IPad werkt het allemaal goed dus het is echt mijn MacBook pro mail app die dit doet.

Bijdrager
    tarun

Misschien is de interface met Exchange zo wie zo niet erg goed. (Maar ik weet daar het fijne niet van.) In dat geval heeft herinstallatie geen zin. Ik zou gaan rondsnuffelen naar ervaringen van andere gebruikers over de combinatie Apple Mail (jouw versie) met Exchange.

Bijdrager
    Yost
    junoburger op 09 februari 2012

– kan Mail soms nIet afsluiten met quit
    – ik gooi soms mails weg of verplaats die en dan staan ze even later weer in de inbox.

Klinkt alsof er een probleem is met de synchronisatie met de mailserver. Mail app niet kunnen afsluiten, is denk ik een signaal dat er nog een achtergrondtaak loopt, bijvoorbeeld het synchroniseren van je lokale mappen met die op de mailserver. Het feit dat je lokaal mail verplaatst of weggooit, en deze mail later toch weer in je Inbox terugvindt, klinkt ook als een synchronisatie probleem.

Ik denk dat de mailserver van je provider erg traag reageert. Misschien is ie overbelast?

PS. Ik heb geen ervaring met Exchange, maar heb dit wel meegemaakt met een brakke IMAP-mailserver.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.