7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kevinhoppa

Apple Mail niet gebruiken met iCloud

Hallo allemaal,

Ik gebruik geen Apple Mail op mijn laptop. In iCloud staat er wel bijna een gigabyte aan bestanden van Apple Mail. Kan ik dit verwijderen zodat ik die ruimte weer beschikbaar krijg? Doordat ik Apple Mail niet gebruik kan ik geen emails verwijderen.

Ik heb een afbeelding bijgevoegd:

Alvast bedankt!

Kevin

Bijdrager
    fred44nl

je kunt ook met Safari naar http://www.icloud.com gaan en daar Mail openen.

Bijdrager
    GoeieDag

Vreemd.
    Alhoewel die info niks met het programma Mail te maken heeft, maar wel met het iCloud mailadres wat bij je Apple ID/iCloud account hoort (dus bv hhet mailadres ‘kevinhoppa@icloud.com’).
    Als je het vinkje bij Mail in de iCloud Systeemvoorkeuren eens uit zet?

Bijdrager
    kevinhoppa

Ik heb het vinkje uitgezet, maar er verandert helemaal niets.

Via icloud.com heb ik de emails gesorteerd op grootte en zodoende een paar oude emails met bijlages verwijderd. Er gebeurt echter niks.

Ook gaf hij vanochtend aan dat er 3 gb aan foto’s in iCloud stond terwijl er maar een paar foto’s op mijn telefoon staan. Dit vond ik ook al raar waarna ik alle foto’s maar heb verwijderd, want die stuur ik toch door naar Dropbox. Kan dit er iets mee te maken hebben?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  kevinhoppa. Reden: extra informatie

Bijdrager
    GoeieDag

Gebruikt iemand anders, of een andere apparaat, ook deze iCloud account?

Bijdrager
    kevinhoppa

Alleen ik gebruik dit account. Op een iPhone en MacBook. Dat zijn de enige twee apparaten op dit moment.

Hij is sinds vanochtend ook alweer gegroeid naar 881,5 mb. Wat zie ik hier over het hoofd? Zowel op iPhone als MacBook is de mail synchronisatie bij iCloud uitgeschakeld..

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  kevinhoppa.

Bijdrager
    kaassouffle

Zal toch je mail in iCloud moeten zijn. Als ik daar wat weghaal dan zie ik dat bij ‘beheer’ terug.
    Wel je trash en junk mappen leeg gemaakt (op iCloud.com mail)?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.