5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    bonestaak

Apple mail naar Outlook 2016

Aangezien Apple mail voor de zoveelste keer bij bepaalde mappen eruit klapt en ik dus van bepaalde email adressen de mail niet meer kan lezen moet ik toch naar een ander email programma toe. Dus naar Outlook 2016.

Via thunderbird mbox importeren, stuk voor stuk, ik heb ca 50 boxen even 2 geprobeerd. Moet je ook weer de naam aanpassen want import gaat als mbox1 … mbox 289

Dan komt het grootste probleem namelijk dat ik ondanks het artikel http://askjohnappleseed.nl/apple-mail-exporteer-je-mailbox-in-7-stappen/

er helemaal geen mogelijkheid is om maar .pst te exporteren en kennelijk wil outlook alleen maar .pst importeren. Jammer genoeg kan je op dat artikel niet reageren (fout in verwerking capcha).

Wie weet een optie om toch alle mail te exporteren naar outlook.

Anoniem

Heeft je mailprovider geen IMAP mogelijkheid?

Bijdrager
    The Gimp

Je kan inderdaad gewoon jouw accounts toevoegen in outlook, veel eenvoudiger en ik denk dat toch de meeste diensten ondersteund worden?
    Anderzijds ben ik erg nieuwsgierig hoe je 50 boxen kunt beheren en waar dit nuttig voor is.:)

Bijdrager
    bonestaak

Gaat om 9 email accounts de belangrijkste is mijn bob@walberg.nl account, daar komt het meeste op binnen. Daarnaast heb ik voor diverse doeleinden nog wat email accounts voor ondersteuning van wat sites, ook pop, komt niet extreem veel op binnen en dan nog 1 account voor flickr dus yahoo, das heel weinig meer voor de vorm en dan nog een hotmail account voor diverse doeleinden zoals marktplaats. Dan voor technische doeleinden nog 2 gmail accounts, niet veel mail en dan imap. Voornamelijk voor meldingen van de Synology nas, google drive.

Daarnaast heb ik wat boxen waar mail in gearchiveerd wordt zoals facturen (online aankopen) briefwisselingen etc. maar dat zijn geen postbussen.
    50 stuks haal ik niet dat is inderdaad wat overdreven (tenzij de zend boxen ook apart worden geteld).

Bijdrager
    bonestaak

@Thx Imap kan in principe voor elk account maar heeft voor mijn hoofd account niet de voorkeur. Daar komt te veel mail op binnen en dan werkt Imap niet echt lekker en heeft beperkingen. Die gebruik ik wel voor de Gmail en hotmail accounts maar die hebben niet zo veel mail en zeker niet dagelijks.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.