12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Kloekie

Apple Mail lokale mappen verplaatsen naar IMAP.

Hallo allemaal,

Op mijn macbook heb ik een email account die geconfigureerd is als IMAP. Nu staan er nog mappen in mijn mailprogramma maar die staan lokaal. Hoe kan ik deze lokale mappen naar de inbox krijgen zodat ze synchroniseren en ik ze ook op mijn Iphone kan zien.

Ik kan de gehele mappen niet verslepen naar de Imap box.

Bijdrager
    tarun

Dat zal bij de meeste mailproviders niet werken. Je kan wel de mappen spelen naar de map “Mails”:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Maak een nieuwe postbus (menu Postbus → Nieuwe postbus) en kies als locatie de IMAP-account. Daarna kun je de mailtjes uit de lokale postbus verplaatsen naar de nieuwe.

Bijdrager
    Kloekie

Kan dat ook met complete mappen of alleen de mailtjes?

Inactief
    Anoniem

Kan, maar let wel op of het geen mega-grote mappen met duizenden mails zijn. Dan kan het héél lang duren. Bovendien moet je zeker weten dat er genoeg ruimte is in jouw account bij jouw provider.

Bijdrager
    Kloekie

<p class=”cite”>tarun op 3 februari 2021 om 09:32</p>
    Dat zal bij de meeste mailproviders niet werken. Je kan wel de mappen spelen naar de map “Mails”:

En gewoon de mappen slepen en loslaten in de map Mails?

Inactief
    Anoniem

Ja. Tip: maak een nieuwe ‘Op mijn Mac’ map aan, zet daar een paar emails in en probeer het eerst daarmee ?. En je hebt een backup. Uiteraard.

Bijdrager
    GoeieDag

Bij mij geen enkel probleem om een lokale map over te slepen naar de ‘server-kant’ in Mail, waarbij er in de map een paar GB en duizenden mailtjes beslaat. Wel bij Xs4all, misschien maakt dat verschil?

In de Inbox zetten is weer niet zo logisch; zet ze in een zelfgemaakte map ‘archief’ of iets anders slims. De inbox is toch meer voor inkomende post…

Inactief
    Anoniem

Was meer een algemene voorzichtigheid, heb het nooit gedaan met zoveel mail behalve andersom. Het feit dat je de ruimte moet hebben geldt wel natuurlijk.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Kloekie op 3 februari 2021 om 11:54</p>
    Kan dat ook met complete mappen of alleen de mailtjes?

Ik denk dat ik eruit ben. Je kunt hele postbussen niet slepen naar de postbussen bij Inkomend, Prullenmand enz. bovenin de kolom, maar wél naar die onderin waar je IMAP-account(s) staat (staan) …

Bijdrager
    Kloekie

Ik denk dat ik eruit ben. Je kunt hele postbussen niet slepen naar de postbussen bij Inkomend, Prullenmand enz. bovenin de kolom, maar wél naar die onderin waar je IMAP-account(s) staat (staan) …

<p class=”cite”>Kan ik dan gewoon de linkermuis toets ingedrukt houden en de map verplaatsen naar mijn Inbox van de Imap?</p>

Bijdrager
    GoeieDag

Je maakt je reactie door verkeerd citeren een beetje onduidelijk.

Maar idd, gewoon verslepen.

Klopt Jakko, enige tijd geleden kon je een map aanmaken in wat nu ‘Favorieten’ zijn en voorheen ‘Postbussen’, maar dat zal nu een alias van een map in ‘Op mijn Mac’ worden. Nu moet je dus de gewenst map in de IMAP account slepen die onder de ‘Op mijn Mac’ staat in de navigatiekolom.

Dit geldt voor Big Sur en ook Catalina (denk ik).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.