5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    martijnkoemans

Apple Mail Layout problemen

Beste Forumgangers.

Sinds ik apple mail gebruik (sinds 2009) heb ik wat problemen hiermee.
    Misschien hebben jullie een oplossing!

Ik wil mailtjes versturen met Tahoma lettertype en lettergrote 10. Dit heb ik ook ingesteld bij apple mail.

Nu komen bij klanten die geen apple mail gebruiken mijn mailtjes aan in Arial lettergrote 14. Dit heb ik ook met mijn handtekening.

Op internet kom ik wel dingen tegen om zelf een template te maken. Maar dat lijkt mij een beetje overdreven voor deze ‘standaard’ gebruikersinstellingen.

Weet hier iemand een oplossing voor?

Mijn dank is groot!

Bijdrager
    JBStudio

Is geen oplossing voor… zelfde voor Word als iemand een ‘prachtige’ opmaak maakt in Word met leuke fancy lettertypes deze vervolgens opent op een computer die deze lettertypes niet heeft. Is het, zoals het altijd in Word is, een gaar, raar en rot helvetica/arial pruts document.

Dus ik zou al je klanten adviseren om tahoma te installeren, ben je klaar;-)

Heeft dus niks met besturingssysteem te maken. Alleen met fonts….

Bijdrager
    overstag

Heeft in eerste instantie niet te maken met of het font op de ontvangende computer aanwezig is, maar wel met het feit dat Apple Mail (en ook andere email-clients) standaard geen font-styling in het bericht embed. Ook niet als je in de voorkeuren van Apple Mail een font instelt.
    Met andere woorden, het font dat je instelt in de voorkeuren, zie je alleen zelf op je eigen scherm.

Stuur maar eens bericht naar jezelf en bekijk hiervan de bron. Je vindt dan nergens je ingestelde styling terug.

Als je wilt dat de ontvanger wel het door jouw ingestelde font en eventuele andere styling terugziet van jouw bericht, dan kan dat alleen op de volgende manieren:

1. een template maken/gebruiken
    • de handtekening-truc gebruiken (een handtekening met styling maken en zorgen dat je je tekst in de handtekening typt)
    1. de Messagefont plugin gebruiken

Hierna moeten inderdaad de door jouw ingestelde fonts op de computer van de ontvanger aanwezig zijn.

Bijdrager
    overstag

Sorry, mijn lijst is een beetje een zooitje geworden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.