18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Blue helmet

Apple mail kolom 'verdwenen' (OPGELOST)

Ik heb per ongeluk in mail de kolom te ver naar rechts doorgetrokken waardoor de berichtenweergave buiten beeld is. Het lukt mij niet om dit te corrigeren. Hoe kan ik de berichtenweergave terug toveren.

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren geleden door  Blue helmet.

Moderator
    Night

Je zou het met AppleScript kunnen proberen:

tell application "Mail"
    set bounds of window 1 to {202, 103, 817, 508}
    end tell

Bijdrager
    Blue helmet

Helaas

iMac-van-Roy:~ Roy$ tell application “Mail”
    -bash: tell: command not found
    iMac-van-Roy:~ Roy$ set bounds of window 1 to {202, 103, 817, 508}
    iMac-van-Roy:~ Roy$ end tell

command not found

Bijdrager
    fixar

De Terminal is iets anders dan Applescript hé.

Zoek met spotlight anders even naar Applescript editor

—-

Maar je kunt misschien in de voorkeuren even de weergave op de klassiek wijze aanklikken, en daarna weer terugzetten?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  fixar.

Bijdrager
    Blue helmet

Bedankt voor de opmerking, AppleScript

Klassieke optie, geen resultaat.

Zo ziet het er uit.

Bijdrager
    williamh

Mail ‘Help’ ?

Bijdrager
    Blue helmet

Bedankt voor je suggestie, maar de situatie is iets anders.

Als ik met de cursor aan het eind sta, verschijnt er wel een balkje met een pijltje naar links maar is vervolgens niet schuifbaar. Of wel het bericht komt dan links van de cursor niet te voorschijn.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Blue helmet.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Blue helmet.

Bijdrager
    Blue helmet

@fixar, nog een keer na de klassieke weergave gekeken en ik begrijp nu wat je bedoeld. Zie inderdaad nu beter de berichtenbalk maar kan deze niet omhoogschuiven.

Bijdrager
    williamh

@blue helmet
    Je moet inderdaad met de cursor helemaal rechts van het venster staan dan zie je het balkje met pijltje naar links.
    Hierop links klikken, ingedrukt houden en balkje 5 à 6 cm. naar links schuiven, dan is het previeuwvenster terug zichtbaar.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  williamh.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  williamh.

Bijdrager
    Blue helmet

@williamh, bedankt voor je reactie. Daar zit helaas nu net het probleem. Ik heb het balkje kan dit wel schuiven maar de rand van het previewvenster komt niet mee omhoog en daarmee geen preview.

Bijdrager
    williamh

Jammer, hier werkt het dan wel. OSX 10.11 El Capitan. Mail voorkeuren – Weergave: Gebruik klassieke indeling: staat uitgevinkt.

Wanneer cursor veranderd in balkje, dan links klikken en ingedrukt houden, balkje verschuiven naar links tot berichtenvenster verschijnt.
    LANG GENOEG ingedrukt houden en links verschuiven anders gebeurd er niks.

Indien dit niet werkt, Apple Support eens contacteren?

M.v.g.

Bijdrager
    Blue helmet

@williamh, ik werk ook onder OS X El Capitan. Nogmaals gedaan wat je aanga maar helaas. Het probleem lijkt zo simpel, maar het lukt niet. Tja, dan Apple support. Bedankt!

Bijdrager
    Blue helmet

Iemand nog een suggestie?

Bijdrager
    GoeieDag

Al een herstart gedaan?

Het zou toch niet moeilijk moeten zijn. Maak eerst eens het venster van Mail wat kleiner, zodat je niet aan de randen van je scherm zit te klooien. Dan de cursor voorzichtig ronde de rechterkant bewegen, waardoor je op een gegeven moment de de cursor pijl ziet veranderen in een ‘halve pijl’, zoiets als deze: <-|.
    Dat is het moment om de muisknop in te drukken en de vensterrand naar links te bewegen.
    Een paar keer geprobeerd hier, zonder probleem.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Blue helmet

@goeiedag, zo simpel als je het omschrijft is het, maar doet het helaas niet. Dat is ook de reden van mijn vraag. Het preview venster komt niet te voorschijn. Krijg wel de ‘halve pijl’ te zien, maar er gebeurd niks.

Bijdrager
    GoeieDag
    GoeieDag op 22 oktober 2015

Al een herstart gedaan?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Blue helmet

Ja, meermaals. Had de hoop dat na de update naar 10.11.1 het opgelost zou zijn, maar niet dus.

Bijdrager
    Blue helmet

Opgelost, Postbussen her-opgebouwd, herstart. Klassieke weergave en toen balk tot bijna boven aan doorgetrokken en toen verscheen het preview venster weer.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.