7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Metssr

Apple Mail issues

Na het niet meer functioneren can groepen (dit kan natuurlijk ook aan Contacten liggen) heb ik nu weer eens iets anders in Mail.

Bij vorige OS-en kon ik in het adresveld “AAN:”  een geadresseerde zetten

vervolgens in BCC:  een aantal anderen en in ANTWOORD AAN:  weer iemand anders, of één van bovengenoemde.  Dit laatste met het doel dat men bij het klikken op de beantwoord pijl in mail automatisch het mailtje beantwoordt naar de laatst genoemde in het veld “BEANTWOORDEN AAN:”

Nu werkt deze manier van werken ineens niet meer en komen antwoorden automatisch bij mijzelf terecht in het account waar ik de mail mee verzendt.

Iemand een idee of dit eenvoudig te verhelpen is, of dat we hiermee naar Apple moeten?

Bijdrager
    abbenhui

Dat is in ieder geval wel per bericht in te stellen; zie afbeelding.

Bijdrager
    Metssr

Ja, dat staat aan dus, maar hij negeert het gewoon. Het lijkt er op dat hij het vooral negeert als ik een bericht aan een mailinglijst bij onze provider stuur (alle leden van de club.

en dan een ander antwoordadres invul dan mijn eigen-het verzendadres dus.

Dan komen de reacties toch gewoon bij mij binnen en niet bij het antwoord adres.

Bijdrager
    abbenhui

Ik heb het net even geprobeerd, maar bij mij werkt dit zoals het zou moeten. Oftewel het ligt niet aan Catalina.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Metssr op 21 december 2019 om 22:05</p>
    Ja, dat staat aan dus, maar hij negeert het gewoon. Het lijkt er op dat hij het vooral negeert als ik een bericht aan een mailinglijst bij onze provider stuur (alle leden van de club.

en dan een ander antwoordadres invul dan mijn eigen-het verzendadres dus.

Dan komen de reacties toch gewoon bij mij binnen en niet bij het antwoord adres.

Zou dat er niet aan liggen dat de mailing list z’n eigen Reply-To-header in het bericht zet in plaats van die van jou? Wat voor een mailing list logisch zou zijn, want als die voor discussie bedoeld is dan wil je dat antwoorden standaard naar de list gaan en niet naar de originele afzender.

Bijdrager
    Metssr

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 22 december 2019 om 10:39
    Zou dat er niet aan liggen dat de mailing list z’n eigen Reply-To-header in het bericht zet in plaats van die van jou? Wat voor een mailing list logisch zou zijn, want als die voor discussie bedoelt is dan wil je dat antwoorden standaard naar de list gaan en niet naar de originele afzender.</p>

Dat zou natuurlijk kunnen, zal de provider eens benaderen. bedankt voor de tip.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je kijkt even in de bronversie (⌥⌘U) van een bericht dat je van die list gekregen hebt …

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.