4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    twomorethings

Apple Mail: Google-account inlogpoging geblokkeerd

Sinds Yosemite krijg ik regelmatig van Gmail de melding dat er een inlogpoging geblokkeerd is. Probleem is afkomstig uit Apple Mail, Apple Mail vraagt om verificatie van het account (op willekeurige momenten).

Probleem is echter dat ik bij deze verificatie in mijn instellingen van Gmail kom (mijn profiel). Maar verificatie is dan dus niet mogelijk en lijkt onnodig te zijn gezien ik al ben ingelogd op mijn profiel. Na annulering van de verificatie van Apple Mail werken mijn accounts gewoon weer. Maar iedere dag deze melding ontvangen (en mails van Gmail ontvangen over een mogelijk malafide inlogpoging), wekt de nodige irritatie op.

Iemand bekend met dit probleem? En een oplossing?

Bijdrager
    gipsman

Echte oplossing is dit niet maar eerste helpt misschien, 2de is goed alternatief:
    1. Google mail account deleten en weer toevoegen in applemail.
    ofwel
    2. Gebruik de native app van google die zowel voor iOS als voor mac bestaat.

Bijdrager
    twomorethings

Andere oplossingen?

Bijdrager
    T-sec

Ik heb dit ook gehad en in het instellingen menu van OSX onder Energie Instellingen “Wake Up for Netwerwork Access” uitgezet.
    Omdat dit probleem namelijk ontstond ten tijden van mijn afwezigheid. En tot op heden lijkt alles weer goed te gaan.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.