12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    dede

Apple Mail extensies voor 'snooze' functie?

Ik ben een grote fan van Apple mail – ik neem aan door de simpliciteit ervan – maar mis wel enkele functies.
    De voornaamste is een snooze functie …
    Ik heb intussen al verschillende andere mail applicaties geprobeerd ( spark, airmail, inbox ) maar ik kom er toch steeds bij uit dat ik liefst met apple mail werk, maar zou dus echt graag een goedwerkende snooze functie hebben …. Dit gebruik ik enorm vaak ..
    Bij voorkeur werkt de snooze functie zowel op de mac, iPhone en iPad …
    Wie weet raad ?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Moderator
    Night

Wat bedoel je met een snooze functie? Dat Mail 10 minuten lang niets doet met push meldingen? Of geen geluiden maakt? of…?

Bijdrager
    dede

Née ik bedoel dat ik inkomende mails kan snoozen maar een later moment ( een uur / dag / week / … ) zodat hij niet langer in mijn inbox zit maar daar op dat moment weer in komt …

Bijdrager
    IGBA

Wat is er mis met Airmail dan? Die is door Apple zelf aanbevolen.

Moderator
    Night

Aha… duidelijk.

Kijk dan eens naar de MailButler plugin:
    https://www.mailbutler.io/en/

Bijdrager
    dede

Er is niets mis met airmail .. ik heb gewoon een voorkeur voor apple mail
    voor mij werkt deze het beste …
    Ik blijf ook steeds met mail geconfronteerd worden trouwens .. Zo blijft hij ook als default app steeds openen wanneer ik bv een artikel wil delen via mail
    Niet dat dat een groot issue is , maar toch ..
    Maar goed .. mijn vraag was geen discussie op gang te brengen over wat de beste mail app is maar of er een aantal extensies bestaand voor mail, die ikzelf gewoon het liefste gebruik

Bijdrager
    IGBA

Er is MailButler: https://support.mailbutler.io/en/support/home
    Maar die maakt Mail nog erger dan het al is IMHO.

Bijdrager
    dede

Hmmm .. Mail butler .. op zich ziet het er aantrekkelijk uit , maar een maandelijkse fee is minder. A
    Dan moet het wel goed werken en uit jouw comment lijkt dat niet zo te zijn .. ? Ik zal nog eens aan de slag gaan met airmail ondertussen , kijken of ik me ermee kan verzoenen … Het blijft wel jammer dat apple niet zelf een paar functionaliteiten toevoegt

Bijdrager
    hotel17

ik heb dezelfde wens. Heb Airmail, Spark, Outlook, enz. geprobeerd omdat snooze mail (een mail op een latere datum laten terugkomen) een belangrijke functie voor me is.,
    helaas, hoe goed airmail Spark ook zijn, er blijven zich altijd problemen voordoen, vooral wanneer je met exchange servers werkt: mails die verdwijnen, snoozed mails die vroeger terugkomen dan gepland, mails die niet verstuurd worden enz.,

Bijdrager
    dede

Ik heb airmail in gebruik maar ben nog steeds niet tevreden; Ik gebruik hem dus afwisselend met Apple mail…
    Ik begrijp niet goed waarom Apple deze niet inbouwd…

Bijdrager
    hotel17

Klopt. Airmail en Spark zijn goed bedoeld en zien er fantastisch uit. Met icloud-mailadres werken ze prima. Met Exchange is het echt een ramp.
    Op gegeven moment stuurde ik spark bijna dagelijks mails met logs en screencast van wat allemaal misliep. Kreeg telkens zelfde antwoord “onze ontwikkelaars werken eraan!”. Jaar later zelfde probleem en zelfde antwoord.
    Enige mailprogramma die het perfect doet is Mac mail. Alleen jammer dat ze die snooze functie niet hebben

Bijdrager
    Shmoo

Misschien is de tijd wel gekomen dat we Mail al een klein beetje minder gaan gebruiken of alleen nog maar voor de minder serieuze content zoals aanmelden op dit soort sites, nieuwsbrieven en allemaal dat soort dingen. Ik bedoel, bij Apple zullen ze toch niet compleet achterlijk zijn?

Er zijn twee type apps die geiler zijn om te bouwen voor developers dan wat dan ook. To Do en Mail apps. Apple ziet die populariteit toch ook wel mag ik hopen. Wat ze hebben gedaan is de Notities app een aantal extra functies gegeven zodat je lijstjes kunt maken en Evernote importeren en al dat soort ongein. Daarmee maken ze niet meteen de beste To Do app maar het haalt wel een bepaalde minimale standaard qua functionaliteit. De Mail app, daar doen ze vrij weinig aan de laatste jaren. Hoe zou dat komen denk je?

Misschien zien ze bij Apple dat wij wel steeds minder actief onze Mail app gebruiken omdat alle apps tegenwoordig gebouwd zijn om samen te werken. Dus veel minder naar elkaar mailen met Re: Re: Re: Re: Re: Re: en dan allemaal bijlages meezenden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.