9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Apple Mail en verwijder van server…

Sinds panther ben ik over gestapt van entourage op mail (zo veel mogelijk MS elimineren). Nu had ik in entourage een handig knopje naast het bericht zitten waar ik aan kon geven dat het bericht van de server verwijderd moest worden bij de eerstvolgende verbinding. Op deze manier hoefde ik mailtjes die ik op mijn werk binnen kreeg niet ook nog eens thuis op te halen. Is er in Mail ook zo’n knopje?

Deze knop bedoel ik dus…

Gegroet!

Bijdrager
    LeRiek

JA, Volgens mij onder “Voorkeuren” – “accounts” – “geavanceerd”, “verwijder bericht van server na ophalen” aanvinken.

Bijdrager
    jkazius

Maar dat wil ik dus niet… sommige berichten die ik zaterdags thuis ontvang zijn maandagochtend op het werk weer wel belangrijk…….

Moderator
    Adriaan Mol

Dan is het zowiezo niet handig om POP3 te gebruiken. Ik raad je aan om of IMAP te gebruiken (viruele postbak) of gewoon 2 email adressen, één voor de zaak en één voor thuis.

Bijdrager
    LeRiek

Er zit daar ook nog de keuze mogelijkheid na verplaatsen uit inkomend of een keuze van na een bepaalde tijd. Kan je daar niets mee? Anders zou ik het ook niet weten.
    Een extra user aanmaken met andere mail-instellingen is misschien ook nog een optie?

Bijdrager
    michelvdb
    ”LeRiek”

JA, Volgens mij onder “Voorkeuren” – “accounts” – “geavanceerd”, “verwijder bericht van server na ophalen” aanvinken.

Opgelet! Het vinkje moet je wegnemen om de berichten op de server te laten staan.

Bijdrager
    jkazius

Bedankt allemaal, maar dit is niet wat ik bedoel… Ik wil per bericht kunnen bepalen of ie wel of niet op de server moet blijven staan. Sommige mailtjes die ik vrijdagavond thuis ophaal zijn maandag op het werk van belang en andere mailtjes weer niet. In entourage kan je door op onderstaand knopje…

…te klikken kiezen of je het bericht wil behouden op de server of niet…

Dus, anyone?

Bijdrager
    michelvdb

In Mail lijkt het mij Alles-of-Niets te zijn.
    Nog een reden om Entourage te blijven gebruiken.

Bijdrager
    joostinthehouse

Je kan ook na een dag, een week of een maand je mail van de server laten verwijderen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.