8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Booden

Apple mail bug?

Op mijn Mac (27″ mid 2010) gebruik ik het mailprogramma van Apple. Sinds kort (wellicht na installatie van OS Sierra) blijft er in de hoek linksonder staan: “Berichten downloaden” en in grijs daaronder 26 nieuwe berichten. Dat getal is niet steeds hetzelfde. Ik gebruik 8 postbussen voor inkomende mail. Bij geen van de mailservers zie ik dat er nog mails staan. Het lijkt dus op een fout in het mailprogramma. Mail sluiten en weer openen helpt niet.
    Is dit een ‘bekend’ verschijnsel? Iemand een suggestie?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren geleden door  Booden.

Bijdrager
    wouter57

Bijdrager
    Raddie

Zelfde probleem hier. Ik negeerde het tot nu toe steeds, maar ben nu de tip van wouter57 aan het uitproberen. Wel veel werk, door veel verschillende postbussen. Dank.

Bijdrager
    Booden

Wouter57, Bedankt voor je tip. Uiteraard gedaan maar het heeft niet geholpen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@booden,

Je moet het niet zoeken in een Apple Mail Bug, dat is het niet..

Je kan geen mail ophalen schrijf je hier, kan je wel versturen?

Ik denk dat je het probleem moet zoeken in communicatie met je mailserver.

Hoe ziet je email eruit via webmail?

Bijdrager
    Booden

Ik ben er intussen achter wat het probleem veroorzaakt. Als ik de postbus: “iCloud” off line zet is de melding “berichten downloaden” weg. Natuurlijk gekeken via het web en ingelogd op icloud.com. Daar zijn geen mails te zien. De inbox is leeg.
    De vreemde aanduiding wordt dus door de iCloud mailserver veroorzaakt. Dus, @joopjoopjoop, inderdaad de communicatie met de mailserver van iCloud. Overigens, ik kan de mail van 8 postbussen gewoon ophalen.

Bijdrager
    Booden

Ik ben er intussen achter wat het probleem veroorzaakt. Als ik de postbus: “iCloud” off line zet is de melding “berichten downloaden” weg. Natuurlijk gekeken via het web en ingelogd op icloud.com. Daar zijn geen mails te zien. De inbox is leeg.
    De vreemde aanduiding wordt dus door de iCloud mailserver veroorzaakt. Dus, @joopjoopjoop, inderdaad de communicatie met de mailserver van iCloud. Overigens, ik kan de mail van 8 postbussen gewoon ophalen.

Bijdrager
    Booden

N.a.v. het bovenstaande. @joopjoopjoop

Mijn e-mail postbus van iCloud was steeds leeg. Gebruik het eigenlijk nooit.
    Nadat ik er een mail mee had verstuurd en ontvangen was het bovenstaande probleem opgelost!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.