10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    CasperB

Apple Mail app problemen

Beste allemaal,

Ik heb wat problemen met het afsluiten van de Mail applicatie van Apple. Wanneer ik mijn Mail App wil afsluiten, duurt dit een goede minuut, voordat hij is afgesloten. Wanneer ik hem afsluit zie je ook dat Mail in de menu bar blauw blijft geselecteerd. Als ik vervolgens mijn muis op de app laat ingedrukt, krijg ik de pop-up zoals altijd met opties en staat “Sluit” nog steeds erin.

Het vreemde is ook dat de mail App op mijn iMac gewoon meteen reageert, en op mijn MBP van medio 2012 (waar het om gaat) het afsluiten langer duurt. Waar kan dit aan liggen? En hoe kan ik dit eventueel oplossen?

Als ik het goed zeg, deed de mail app het eerst wel gewoon snel afsluiten…
    Op beide heb ik Mountain Lion draaien, zonder problemen.

Ik hoor graag jullie reacties en hoop ook oplossingen.
    Dankjewel alvast!

Groeten,
    Casper B

Bijdrager
    nk22

Je kan hem opstarten met ? ingedrukt.

Bijdrager
    Hansi2124

Het hoeft niet persé wat uit te maken, maar heb je met Schijfhulpprogramma de schijfbevoegdheden al hersteld?
    Misschien helpt het ook om de postbussen opnieuw op te bouwen in Mail (Inkomend selecteren / Postbus/Bouw opnieuw op).

Bijdrager
    nk22

Ja dat helpt ook Hansi. Maar bij mij heeft dat niet zoveel succes

Bijdrager
    tarun

Misschien een keer in safe mode (opstarten met shift ingedrukt). Lijkt vaak vage problemen te verhelpen.

Bijdrager
    nk22

@tarun

Yep!

Bijdrager
    CasperB

Beste allemaal,
    Eerder had ik al problemen met het afsluiten van de Mail app. Nu loopt deze al vast wanneer ik een nieuw mail account wil invoeren. Sommige van jullie gaven mij als advies shift ingedrukt te houden tijdens het opstarten om de MBP in veilige modes op te starten. Dit heb ik gedaan maar het probleem lijkt niet opgelost te zijn.

Wat moet ik nu doen?
    PS: Ik drukte net in de menu balk Mail > Perfermance aan. En hij loopt helemaal vast.

Hoor graag van jullie.
    Casper

Bijdrager
    tarun

@CasperB: menu balk Mail > Perfermance? Die ken ik niet. Kan je vertellen waar je dat vind?

Bijdrager
    CasperB

@Tarun,
    Mail > Voorkeuren.
    Soort van typfout haha. Mijn excuses.

Bijdrager
    CasperB

Na wat onderzoek, kan ik geen com.apple.mail.plist vinden. Ik heb alleen com.apple.mail.plist.lockfile.
    Kan dit het probleem zijn?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.