7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    robertkuizenga

Apple mail adresboek probleem

Sinds een maand heb ik een probleem met apple mail: Als ik een nieuw bericht maak kan het programma de geadresseerde niet ophalen uit het adresboek, ik blijf continue het draaiende rondje in beeld zien. Daarnaast heb ik ook een probleem als ik mails ontvang, hierbij staat met regelmaat geen afzender vermeld.. Als ik die mail dan wil beantwoorden kan dit niet.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Robert

Bijdrager
    Hansi2124

Is je adresboek dan wel ok? Haal de .plst even uit je bibliotheek van adresboek en plaats die even op je bureaublad. Start daarna Adresboek weer op.
    Kijk ook eens of het wat uitmaakt als je in Schijfhulpprogramma de permissies herstelt.

Bijdrager
    michelvdb

Stop Adresboek en Mail.
    Zet beide bestanden* in de Prullenmand en open weer Adresboek en Mail.

*
    ~/Bibliotheek/Caches/com.apple.AddressBook
    ~/Bibliotheek//Caches/com.apple.Mail

Bijdrager
    robertkuizenga

Dank voor de suggesties! Per missies en Caches veranderd niets. Waar kan ik dit .plst bestand vinden?

NB: Onlangs is er met het synchroniseren van mobileme adresgegevens wat misgegaan. Alle telefoon nummers stonden dubbel in een adreskaart + een extra aangemaakte adreskaart. Ik heb toen zelf de kaarten met de minste info handmatig verwijderd.. Heeft dat er wellicht iets mee te maken?

Ik hoor het graag

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk het wel….
    De .plst staat in je thuisbibliotheek overigens.

Bijdrager
    robertkuizenga

Opgelost: ~/Library/Application Support/Address Book/MailRecents-v4.abcdmr weggegooid en alles werkt weer top.

Groet,

Bijdrager
    Hansi2124

:thumbsup:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.