8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    P-Five

Apple Mail achtergrondactiviteit mistery

Ik heb een iPhone 5SE en een iPhone 7 met hetzelfde iOS (13.3.1) en via mail krijg ik op beide hetzelfde outlook account binnen met dezelfde instellingen. Echter ik kan zien bij het batterijgebruik dat de mail app op de iPhone 7: 1 minuut op het scherm en 19 minuten op de achtergrond (dus als het scherm dicht is) stroom gebruikt. Bij de iPhone 5SE werkt de app helemaal niet op de achtergrond (0% met scherm dicht).

Ik heb de iPhone 7 ook met een ander mail account gebruikt en daar had ik hetzelfde probleem. Ik heb de iPhone 7 al eens gewist en schoon geïnstalleerd.

Is dit een dingetje dat aan bv de iPhone 7 ligt? Of mis ik een geheime instelling?

Iemand?

Moderator
    Night

Dat is vreemd, aangezien iOS 13 juist een veel agressiever beleid kent dat background tasks stopt.

Bijdrager
    P-Five

Dat dacht ik ook… Bovendien is de iPhone 7 eerst van iemand anders geweest. Hij had ook problemen met de mail app. Althans dat die op de achtergrond werkte. Dat was wel met een ander account. Op mijn iPhone 11 pro werkt de mail app ook alleen op de voorgrond. Ik vermoed dat het iets met de iPhone 7 zelf te maken heeft maar ik kan niet bedenken wat dat dan is…

Moderator
    Night

Misschien kun je het eens testen door een andere mailclient te gebruiken,
    bijvoorbeeld Edison

Bijdrager
    Papjes

Ik heb hetzelfde probleem, mail is zo’n 20% batterij. En waarom, geen idee! Ik open bijna nooit mijn mail. Ververs op achtergrond staat uit. Hetzelfde probleem op mijn iPad.

Bijdrager
    P-Five

Ik heb het ophalen van mail op ‘handmatig’ gezet. Als je de app opent dan haalt hij mail op. Toen ging het even goed maar gisteren zag ik dat er 1,5 uur op de achtergrond was gewerkt terwijl ik de telefoon de hele dag niet heb aangeraakt… Nu is het geen grote aanslag op de duur van de batterij maar het is niet goed.

Bijdrager
    Papjes

Waar staat dat, ik zie geen handmatig!

Bijdrager
    Papjes

Heb het al gevonden, goed weggestopt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.