13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Soron

Apple Mail accepteert wachtwoord Gmail niet meer na update Mavericks

Dit weekend de update gedaan naar Mavericks. Eerste indruk is heel positief. Echter loop ik nu tegen een probleem aan met Apple Mail.

Mijn Apple Mail is gekoppeld met Gmail (IMAP). Ik ontvang mijn berichten prima, maar met het versturen lijkt telkens iets fout te gaan. Apple Mail accepteert namelijk niet langer meer mijn wachtwoord. Ik krijg een melding dat ik een app-specifiek wachtwoord moet gebruiken, maar dat gebruik ik allang.

Ik krijg deze melding:

Nieuw wachtwoord aangemaakt bij Google voor Apple Mail, maar die accepteert hij ook niet. Heb alle wachtwoorden uit KeyChain al verwijderd, maar geen restultaat. Ik heb geen idee meer wat te doen…:-(

Op mijn iPhone onder iOS 7.0.3 gaat het wel gewoon prima.

Iemand enig idee wat er mis gaat en wat ik hier tegen kan doen?

Inactief
    Anoniem

Probleem is duidelijk niet het wachtwoord. De mailinstellingen van de uitgaande post zijn veranderd of gecorrumpeerd. U kunt proberen SSL terug aan te zetten in de voorkeuren, of gewoon de account verwijderen en opnieuw toevoegen. Als dit laatste het probleem niet oplost is het belangrijk te weten of u alleen IMAP accounts gebruikt of ook nog POP accounts.

In dit eerste geval, alleen IMAP accounts:

Sluit de mail app, bij Mountain Lion:
    Verwijder: ~/Library/containers/com.apple.mail/Data/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
    Bij Lion (of lager):
    Verwijder: ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
    Start de mail app opnieuw op.

Bij POP accounts wilt u eerst uw mailbussen van de POP account exporteren en vervolgens bovenstaande stappen uitvoeren:

Menubalk Postbus > Postbus exporteren. U wilt ze als mbox op de desktop plaatsen zodat u ze later opnieuw kunt importeren. Zo niet heeft u dataverlies van uw e-mails.

Bijdrager
    Rickje

Je kunt wel via gmail.com inloggen, correct?

Bijdrager
    Soron

Inloggen bij Gmail werkt wel gewoon. Ook het versturen van mails via iOS 7 in Mail ook. Alleen op mijn Macbook dus niet.

GeenMorgenrood: Ik draai nu dus Mavericks. Waar kan ik dan dat bestandje vinden?

Bijdrager
    Soron

Mail account verwijderd uit mail en internetaccount en opnieuw ingesteld. Geen verschil. Wel mail ontvangen, maar niks kunnen versturen.

Baah! Begin nu toch behoorlijk te balen.:(

Bijdrager
    Blieper

Ik moet nu telkens het iCloud wachtwoord ingeven, ook nooit eerder gehad:-(

Bijdrager
    Soron

Blijkbaar zijn er veel meer problemen met Mail en helemaal in combinatie met Gmail.

Heb eens even AirMail geprobeerd uit de Appstore. Daar totaal geen problemen in.

Waarom dan Apple Mail dan zo fucked up in Mavericks?

Draadje op Apple Support hier

Bijdrager
    densing

bij mij synchroniseert gmail idd ook niet met mail en zeker niet in combinatie met mail in IOS.
    ga toch maar eens airmail kijken.

Bijdrager
    Rickje

Schijfhulpprogamma -> Herstel schijfbevoegdheden

Bijdrager
    Soron

Heb ik al eens gedaan, ook geen resultaat.

Het probleem lijkt met de SMTP van Gmail te zitten waar Apple Mail niet goed mee om lijkt te kunnen gaan. Ik heb eens een andere uitgaande server gebruikt, de SMTP van XS4ALL en die werkt wel gewoon.

Met deze workaround kan ik wel weer mail versturen met mijn Gmail, maar het hoort natuurlijk niet zo.

Inactief
    Anoniem

Heeft u de verdere stappen die ik heb gesuggereerd in mijn post gevolgd of niet?

Bijdrager
    Soron

Ja en nee. Zoals ik al zei draai ik Mavericks. Ik kan de plist niet vinden op de locaties die je geeft. Wat ik wel geprobeerd heb is om het account volledige te verwijderen en opnieuw in te stellen. Zonder succes dus.

Enig idee waar ik in Mavericks die plist kan vinden dan? Dan kan ik eens proberen om die te verwijderen.

Op het support forum van Apple staan trouwens ook veel klachten, ook van mensen waar geen enkele uitgaande server het meer doet.

Inactief
    Anoniem

Er zijn drie library mappen. De system library map (daar wilt u overigens uitblijven), de MacIntosh Library (op het root level, op de MacIntosh partitie met de mappen “Users”, “System” en “Applications”. Hiernaast hebt u ook een Library map in uw gebruikersmap. U opent de Finder, klikt op ‘Ga’ in de menubalk, houdt de option toets ingedrukt en vervolgens klikt u op bibliotheek of library. De rest is het volgen van mijn instructie. Het ‘~’ teken dat u wellicht ontgaan is in mijn post refereert aan de home folder van uw user. ~/Library refereert dus aan uw gebruikersbibliotheek.

Als u daar geen plist vindt kan de mail applicatie niet werken. Het is bij benadering onmogelijk dat u hem daar niet vindt. In dat geval wilt u Mavericks opnieuw installeren, maar dan zou de Mail Applicatie zich op uw Mac niet eens opstarten, dus ik verwacht dat hij daar wel aanwezig is.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.