7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Apple Magic Mouse klikken op links in websites; iets vreemds

Als ik op sommige links op een website klik zakt mijn browser ietsje in tijdens die klik.
    Ik dacht dat dit aan de kliksnelheid lag, maar ik kan alleen de kniksnelheid van het dubbelklikken aanpassen, niet van de enkele klik. Wat is dat en hoe en waar verhelp ik dit?

Bijdrager
    erwin33

Ik denk dat ik al weet hoe het komt. Mijn middelvinger rust op het muispad terwijl ik met mijn wijsvinger klik. Blijkbaar luistert dat erg nauw waardoor er een kleine verschuiving plaats vind tijdens het klikken. Echt met 1 vinger klikken en middelvinger van het muispad halen helpt en dan heb ik het niet. Misschien is er een foefje voor om het muispad niet te gevoelig te maken zodat zo iets niet snel gebeurd, maar wie dat weet mag het zeggen?

Bijdrager
    KarelWillem

Misschien is er een foefje voor om het muispad niet te gevoelig te maken…

Nee.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat als je met alle vingers die op de muis liggen, de knop tegelijk indrukt? Ik heb normaal gesproken m’n wijs-, middel- en ringvinger erop liggen en klik door met die allemaal te drukken — dat werkt zonder problemen.

Bijdrager
    erwin33

@Jakko Westerbeke: dat lukt ook, maar niet als mijn wijs en middelvinger tegelijkertijd klikken midden bovenaan, dan gaat het weer fout en zie je weer dat kleine verzakkingkje tijdens de klik. Dus moet ze echt aan de linkerkant houden dan gaat het goed. Misschien zit ook wel veels te veel in het midden de klikken, en dan zit je teveel tussen links en rechts te klikken wat de muis niet snapt, dat zou het ook nog kunnen zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als je vingers middenop de muis liggen, dan heb je goede kans dat een klik als rechtsklik gezien wordt. Je moet duidelijk één vinger op de linkerhelft van de muis hebben liggen wil je dat het zeker een linkerklik is.

Bijdrager
    erwin33

Ja, klopt. ben er nu ook achter. Bedankt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.