14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sjondemanager

Apple Macbook pro en Speedtouch 580

Hallo,

Ik heb gister me MacbookPro gehaalt alleen heb ik een aantal vraagjes waarvan ik hoop dat mensen me darmee kunnen helpen.

Kan ik met wat er in de MacbookPro zit zo het internet op dus met het zogenaamde Airport of moet ik er nog iets bijkopen?

En kan iemand mij vertellen als ik er niks meer bij hoef te kopen hoe ik een verbinding kan maken via mijn speedtouch 580 (wireless modem) naar mijn macbookPro zodat ik via mijn macbookpro kan internetten?
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen alvast bedankt voor de moeite

groetjes

Bijdrager
    Nikita

De Airport Extreme kaart is niks meer en niks minder dan een WiFi 802.11 a / b / g standaard kaart. Dus je moet d’r zo het internet mee op kunnen als je al een draadloos signaal hebt.
    Alleen de Airport kaart aanzetten en je netwerk kiezen :)

Bijdrager
    Schimmeltje

Je kan zo je wireless verbinding gaan gebruiken hoor. geen enkel probleem

Bijdrager
    sjondemanager

ik heb et volgende probleem als ik linksbovenan kijk bij de airport verbinding stat hij aan ik zie de Speedtouch me modem dus die heb ik aangevinkt alleen internet vertikt hij.
    Ik heb net een ini file naar me mac gezet maar toen gooide hij overal internet eruit met de mededeling dat ik een onjuist wachtwoord heb ingevoerd.
    Nu werkt het weer maar op me apple helaas niks

Als ik kijk bij NETWERK zie ik wels taan Airport is verbonden met het netwerk Speedtouch 0ec bla bla un bent verbonden via internet met airport.
    Alleen in safari krijg ik geen internet verbidning.
    Ik kan wel naar me modem via 10.0.0.138 dat werkt wel.
    Het zal ergens een instelling zijn maar welke.

Bijdrager
    Nikita

Als het hebt over de Windows *.ini bestanden, dat zijn Windows bestanden :wink:

Maar goed. In je handleiding van de modem/router staat als het goed is een IP adres wat je kan intikken in elke willekeurige browser om in een soort configuratiemodus te komen. Bij de mijne is 192.168.2.1. Meestal is het iets in de geest. Wellicht moet je iets instellen?

Bijdrager
    RenderingRebel

Meestal werken routers enzo met mac adressen, die zorgen er voor dat alleen jou computer kunnen inloggen en van het internet gebruik kunnen maken
    Bij mijn router config scherm zag ik staan welke computer verbinding probeerde te maken en kon ik toestemming geven
    misschien is het iets in die richting

Bijdrager
    sjondemanager

w00t ik heb internet vrag me niet hoe mar et werkt ineens:P
    thx iig allemaal voor jullie hulp:)

Bijdrager
    Nikita
    ”sjondemanager”

Wat heb je nou gedaan dan?

Bijdrager
    Schimmeltje

Op het mac adres knopje gedrukt achterop de speedtouch?

Bijdrager
    sjondemanager

me apple zei dat ik opnieuw moest opstarten darna zag hij niks meer zlefs me speedtouch niet meer.
    na een minuut wachten zag hij me speedtouch vinkte ik hem aan en klaar was et ik had internet:)

Bijdrager
    Oppie
    ”sjondemanager”

Sjon, kun je nou niet even uit respect voor de mensen van wie je hulp vraagt, enigszins fatsoenlijk schrijven?! :sealed:

Bijdrager
    sjondemanager
    ”Oppie”
    ”sjondemanager”

Sjon, kun je nou niet even uit respect voor de mensen van wie je hulp vraagt, enigszins fatsoenlijk schrijven?! :sealed:

Ik moet zo terug met me toetsenbord want die is defect dus waarschijnlijk ligt het daaraan.
    verder zie ik niet echt een groot probleem.
    Ik bedank de mensen die zo snel reageerde om me te helpen nogmaals.

greeetz

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

hahaha

MSM / straat taal heeft niks met een kapot toetsenbord te maken geloof ik
    het spaart tijd in lezen en schrijven voor de gene die het beheersen.
    :P

Bijdrager
    Oppie
    ”sjondemanager”

verder zie ik niet echt een groot probleem.

Nee, dat is het juist; dit soort gedrag is o.a. ook de reden dat dit forum in een stevige dip zit.

Ergens op dit forum:

”Apollo”

Mensen nemen niet de moeite om eerst eens een beetje te kijken hoe het forum in elkaar steekt en zijn alleen maar met hun eigen dingetje bezig. Het forum ‘dient’ hun vraag maar te beantwoorden

Dus Sjon, help een beetje mee en zorg dat dit forum in stand blijft door af en toe even na te denken als je post. Je helpt jezelf, je helpt ons.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.